سرهنگ امین یادگارنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه افراد در زمان خرید لوازم‌التحریر به صورت اینترنتی مراقب درگاه‌های غیرمعتبر باشند افزود: کلاه‌برداران با اعلام قیمت‌های بسیار پایین برای لوازم‌التحریر گران‌قیمت، شهروندان را به درگاه‌های پرداخت جعلی هدایت و اطلاعات حسابشان را سرقت می‌کنند.

وی تاکید کرد: پلیس با انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای آگاه‌سازی مردم به منظور رعایت نکات ایمنی و اعتماد نکردن به کلاه‌برداران راه را برای افراد سودجو سد می‌کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان کرمان اظهار داشت: خریداران لوازم‌التحریر به فروشگاه اینترنتی با نماد الکترونیک معتبر و مراکز و سایت‌هایی که در پورتال و درگاه رسمی قرار دارند مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: افراد برای خرید لوازم‌التحریر به صورت الکترونیکی توجه کنند از درگاه‌های معتبر بانکی وارد شوند و همواره نشانی سایت‌های اصلی و سایر سایت‌های مهم را شخصاً در نوار نشانی یا آدرس برنامه مرورگر گوشی هوشمند یا رایانه خود تایپ کرده و از باز کردن لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و سایتهای مختلف تبلیغ شده جدا خودداری کنند و در استفاده از پروتکل امن https دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهید.

سرهنگ یادگار نژاد تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله رمز دوم کارت بانکی خود را تغییر دهند و موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 ۳۰۲۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.