به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز دوشنبه در آستانه روز خبرنگار در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار، تصریح کرد: رسانه ها در ایجاد ارتباط بیشتر بین مردم و خدمتگزاران خود نقش بسزایی دارند.

برخی ها با اغراض سیاسی به وحدت جامعه ضربه می زنند

استاندار کرمان با اشاره به تغییرات ایجاد شده در شیوه های خبر رسانی و ظهور قدرتمند شبکه های اجتماعی و اینکه گاهی اوقات یک فرد با نوشتن و انتشار مطالبی غیر کارشناسی شده  در این شبکه ها ، جو بدی در جامعه ایجاد می کند اظهار داشت : رسانه ها با انعکاس واقعیت ها می توانند این جو را خنثی کرده و اذهان مردم و افکار عمومی را نسبت به واقعیت قضیه روشن کنند.
استاندار کرمان ادامه داد: در مدیریت اجرایی این استان و مسئولان اجرایی، ارتباط خوب با رسانه ها را وظیفه خود می دانیم تا مجموع آن رضایت مردم و موفقیت در توسعه کرمان و کشور باشد.
فدائی اظهار داشت: مسئولان نیز باید خود را در برابر مسائل و سئوالات اصحاب رسانه پاسخگو بدانند چرا که یکی از اصول ما انجام کار به شیوه صحیح است لذا زمانی از صحت کار اطمینان حاصل شد، باید مردم را توجیه کرد. 
استاندار کرمان بر تدوین گزارشات تحلیلی به منظور توسعه وحدت در این استان تاکید کرد و ادامه داد: اعتقاد داریم تمام مسائل منطبق بر واقعیت به مردم انعکاس داده شود زیرا برخی اوقات فضای مجازی غیرقابل کنترل است و یک شخص می تواند مطلبی را نوشته و آن را به عنوان جمعی از افراد یک قشر مطرح کند و رسانه ها با تکیه بر توانمندی های خود می توانند این موضوعات را بی اثر کنند.
فدائی به موضوع انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری نیز اشاره  کرد و گفت: برخی ضرورت ها ایجاب می کند انتقال آب از حوزه ای به حوزه دیگری را داشته باشیم و این موضوع در سایر استانها نیز انجام شده است.
وی با اشاره به این مطلب که تمام تصمیمات با توجه به تمام جوانب و اثرات آن در محیط زیست و سایر حوزه ها گرفته می شود، گفت: مطالعات طرح انتقال آب از سد صفارود به سال های ۶۸ و ۶۹ برمی گردد و تاکنون ۵۰ درصد کار انجام و ۶۰۰ میلیارد تومان در این رابطه هزینه شده است و اگر قرار بود متوقف شود باید در ابتدای کار انجام می شد.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که مردم باید جوانب مختلف موضوعات را بدانند، گفت: برخی با اغراض سیاسی مسائلی را مطرح می کنند که به وحدت جامعه آسیب می زند.

ایرنا سرشار از تجربه سیاسی و اجرایی است 

فدائی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایرنا به عنوان یک رسانه مرجع و ۸۵ساله سرشار از تجربه سیاسی و اجرایی است، گفت: مطالعه این تجربیات بسیار مفید و قابل استفاده است و از این تجربه باید برای آنچه به نفع مردم و به صلاح جامعه و مفید برای توسعه است، استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید از فرصت خدمتگزاری برای خدمت به مردم و توسعه متوازن استان و کشور استفاده کنیم، افزود: در تصمیم گیری ها مسائل سیاسی را دخالت نمی دهم و این کار را خلاف شرع می دانم.

رفع مشکل آب اولویت نخست استان است /سرمایه گذاری ۲۵۰۰میلیارد تومان در بخش آب
فدائی با تاکید بر اینکه اولویت نخست استان موضوع آب است اظهار داشت: یکی از کارهایی که خبرگزاری ایرنا به عنوان یک مرجع می تواند انجام دهد این است که مشخص کند چند درصد از وقت مسئولان در حوزه های آب و غیره صرف به عنوان یک اولویت منحصر بفرد در شرایط امروزی شده است.
وی تصریح کرد: مسائل آب جزو اولویت های استان کرمان است و نشست های  مختلفی در سطح استانی و کشوری در مورد این موضوع برگزار شده است.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که سه پروژه با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه آب در دست انجام است، تاکید کرد: رسانه ها در تغییر فرهنگ و رفتار مردم برای اهمیت دادن به آب نقش بسزایی دارند زیرا هیچ یک از ما قیمت واقعی آب را نمی دانیم و البته با توجه به وضعیت اقتصادی، دولت بنا ندارد هزینه واقعی آب را از مردم بگیرد اما مردم باید قیمت واقعی آن را بدانند تا از هدررفت و اسراف آب جلوگیری شود. 

پیگیر رفع آسیب های اجتماعی هستیم 
استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که در حوزه آسیب های اجتماعی آماده پیگیری تمامی موضوعات هستیم، گفت: رفع این آسیب ها را وظایف خود می دانیم و از راهکارهای مطرح شده در این حوزه استقبال می کنیم.
فدائی خاطرنشان کرد: درخواست داریم انجمن های فعال در حوزه رفع آسیب های اجتماعی، راهکارهای حل این مشکلات را بررسی و مطرح کنند زیرا در صدد راهکارهای عملی و اجرایی در این حوزه هستیم.

تاکید بر اکتشافات معدنی در استان  
وی با اشاره به این مطلب که یکی از مشکلات ما این است که اکتشافات معدنی در استان کرمان به صورت جامع انجام نشده است، گفت: در نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد برنامه اکتشافی برای ۵۰ درصد استان کرمان تنظیم و اجرایی شود.
استاندار کرمان با بیان این مطلب که موضوع اکتشافات در استان کرمان در نشست هایی با مسئولان کشوری مطرح شده است، افزود: به دنبال آن هستیم که کار اکتشافی جامع به شکلی که بخشی از مشکلات استان را رفع کند، تدوین کنیم.

رویکرد ایرنا توسعه نشاط و امید در جامعه 


رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان نیز ضمن ارائه گزارشی پیرامون اقدامات و فعالیت های شبانه روزی ایرنا با حداقل بضاعت امکاناتی ،رویکرد ایرنا را  توسعه نشاط و امید در جامعه با بیان اقدامات زیرساختی انجام شده و یا در حال انجام در استان عنوان کرد و افزود: گرچه ایرنای ۸۵ساله به لحاظ قدمت مسن است ولی این رسانه جوان و پویاست و متناسب با شرایط جهانی وفن اوری های روز هم به لحاظ محتوایی و هم شکلی خود را با فن آوری های نوین هماهنگ کرده و راه اندازی مرکز چند رسانه ای این خبرگزاری در تهران، ظرفیت های جدید ایران پلاس ،ایرنا تی وی ، ایرنا ۲۴و رادیو ایرنا که روزانه فعال شتند و تعمیم این ظرفیتها به مراکز استانها از جمله کرمان نشانگر این موضوع هست  .
بهنام احمدی افزود: ایرنا استان کرمان با کم خبرنگاران مرکز کرمان و دفتر جیرفت و بهره گیری از شبکه وسیع رابطان خبری خود در گوشه گوشه استان پهناور کرمان بطور۲۴ساعته این استان حضور مویرگی دارند و در قالب خبره ، تولید گزارش ، برگزاری میزگرد خبری ، بولتن خبری و تولیدات چندرسانه ای به انعکاس اقدامات عمرانی و دیگر حوزه های کاری می پردازند.

استاندار به سئوالات ایرنا پاسخ داد

استاندار کرمان در ادامه بازدید از بخشهای مختلف ایرنا کرمان و آشنایی بیشتر با ظرفیتهای جدید این رسانه بویژه در حوزه چند رسانه ای ، در نشست پرسش و پاسخ خبرنگاران ایرنا شرکت کرد .

عمده محورهای سئوالات خبرنگاران ایرنا در خصوص مساله حیاتی آب که دولت بالاخره چه برنامه ای برای این قضیه خواهد داشت ، اقدامات لازم انجام گرفته در خصوص مشکلات اجتماعی و زیر پوستی شهر کرمان از کودکان خیابانی و کار گرفته تا اعتیاد و حاشیه نشینی و تکدی گری ، موضوع مدیریت ورزش و جوانان و بخش مغفول مانده اکتشافات معدنی بود که استاندار کرمان با حوصله و به تفصیل با موضوعات طرح شده پرداخت.

7440/ 5054

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.