به گزارش ایرنا، فرشاد مقیمی روز پنجشنبه در همایش صنعت و معدن و تجلیل از واحدهای برتر استان کرمان افزود: فرمان مقام معظم رهبری در رونق تولید تنها برای وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست، لذا باید تمامی ارکان تامین مالی، سیستم مالیاتی و بانکی باید در راستای رونق تولید از واحدهای صنعتی و معدنی کشور حمایت کنند.

وی اظهار داشت: ۴۰ مورد مسائل و مشکلات مالی پیش روی تولید کشور احصا شده که در شورای هماهنگی اقتصادی دولت در حال طی کردن مسیر است و باید با نظرات تولیدکنندگان غنا یابد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جلوی واردات رینگ آلومینیومی به کشور گرفته شده و نه تنها ثبت سفارش جدید در این زمینه امکان پذیر نیست، بلکه جلوی تامین ارز ثبت سفارش های گذشته نیز گرفته شده است و کنترل واردات را برای مدیریت شرایط کنونی کشور در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: نیازمندی ها را در نخستین و بزرگترین نمایشگاه صنعتی کشور در تهران به جای توانمندی ها، به نمایش گذاشتیم و برگزاری این نمایشگاه در استان ها پیگیری می شود.

مقیمی ادامه داد: نیازمندیهای ۲۱۰ واحد صنعتی کشور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و از اتفاقات مهم نمایشگاه بین نیاز و توانمندی های کشور رابطه برقرار شده است.

وی تصریح کرد: برای حل مسائل کشور باید نیازها را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم و ۲۵ قطعه که نیاز به سرمایه گذاری جدید در کشور نداشت را شناسایی و قرارداد تولید این محصولات بین قطعه سازان و صنعت خودروسازی بسته شد که در یک سال فعالیت اقتصادی در صنعت خودروسازی ۸۰ میلیون یورو کاهش ارز بری داشته است و ۷۴۰ میلیارد تومان ارزش قراردادهای مبادله شده بوده است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت موجب ایجاد آرامش در حوزه مواد اولیه پتروشیمی شده است گفت: الگوی تامین مواد اولیه محصولات پتروشیمی از داخل کشور، به تمامی محصولات بورس تعمیم داده خواهد شد تا تولیدکنندگان عرصه صنعت به مواد اولیه داخلی دست یابند.
وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۸ مصوب کردند ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۵ بانک سپرده شده و یارانه تسهیلات واحدهای تولیدی به صورت کامل به بانک های آینده، تجارت، آینده و توسعه تعاون پرداخت شده است.

مقیمی با اشاره به مشکل تامین مالی گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی ۲ ماه نخست سال ۹۸ با افزایش بخش سهم صنعت مواجه هستیم در شرایط امروز برای نگهداشتن وضعیت تولید نسبت به سال ۹۶ به بیش از ۲ برابر سرمایه در گردش نیاز داریم.

وی بیان کرد: رشد ۴۱ درصد در میزان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در ۲ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته پاسخگوی نیاز کشور نخواهد بود و در انتهای سال ۹۷ براورد تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی و معدنی را از جهت ارزی و ریالی به بانک مرکزی اعلام کردیم.

مقیمی  با اشاره به گلایه های برخی واحدهای صنعتی از سیاست های ارزی کشور گفت: بخشی از این مشکلات در کمیته های مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی رفع شده زیرا حوزه صنایع در نوک پیکان تحریم های دشمن قرار گرفته است و باید حمایت شود.

همچنین در این آیین از واحدهای صنعتی و معدنی برتر استان کرمان تقدیر شد.

۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.