به گزارش ایرنا، سرهنگ ناصر فرشید روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان با تبریک سال نو افزود: مردم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را مدنظر قرار دهند تا خانواده ای داغدار نشود.
وی طی سال گذشته یکهزار و 68 نفر در تصادفات شهری و برون شهری جان خود را از دست داده اند اظهار داشت: در زمینه تصادفات جاده ای و درون شهری در سال 97، شاهد کاهش 9 درصدی جان باختگان نسبت به سال 96 بوده ایم که این مهم با حمایت های شورای تامین در راستای نصبت دوربین های کنترل سرعت در سطح جاده ها و شهر محقق شده است.
سرهنگ فرشید با بیان اینکه بحث امنیت و تولید امنیت وظیفه یک سازمان و نهاد نیست بلکه همه باید در این امر دخیل باشند افزود: مقام معظم رهبری مهمترین وظیفه پلیس را امنیت می دانند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدامات پلیس طی سال 97 گفت: طی سال گذشته قریب یک میلیون و 600 هزار تماس فوریتی با 110 در سطح استان صورت گرفته که 34 درصد آنها عملیاتی شده و مابقی نیاز به راهنمایی و ارشاد داشته اند.
وی از صدور بیش از 85 هزار جلد گذرنامه و 43 هزار گواهنیامه، کشف 93 تن مواد مخدر و تشکیل 238 هزار پرونده در ردههای انتظامی استان طی سال گذشته خبرداد و افزود: در سال گذشته 71 درصد سرقت ها و 94 درصد قتل در سطح استان کشف شده است.
سرهنگ فرشید با بیان اینکه 29 درصد از سرقت ها مهم بود و مسئولان امر باید در راستای راه اندازی پارکینگ های عمومی برای مردم و کاهش سرقت ها توجه کنند بیان داشت: 90 درصد از کل دستگیر شده ها بیکار بوده اند و 37 درصد بی سواد و سواد 62درصد از آنها دیپلم و زیردیپلم بوده است.
جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه الزامی است که همه نهادها و اصناف از دوربین های مدار بسته استفاده کنند توصیه کرد: شهروندان برای نگهداری اشیا با ارزش خود و پیشگیری سرقت از صندوق امانات بانک ها استفاده کنند که امیدواریم این مهم در استان توسعه یابد.
وی با اشاره به وضعیت پرداخت حقوق پرسنل و تجمعات صنفی یادآور شد: از کارفرمایان می خواهیم نسبت به پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران برای جلوگیری از تجمعات و عبور از خط قرمزها و گرفتاری رده های امنیتی انتظامی توجه ویژه ای داشته باشند.
مدیر موسسه اطلاعات نیز در این نشست گفت: در کرمان ویژگی های خاصی وجود دارد و هیچ استانی را به صفا و صمیمیت دوستان کرمانی ندیده ام و همه مسئولانی که در کرمان تصدی امر را داشته اند، احساس خدمت و دین نسبت به مردم را داشته اند.
حجت الاسلام محمود دعایی بیان داشت: اکنون در شرایط خوبی هستیم و تجربیات دارد نتیجه خود را می دهد و فردی کاردان، امین و پرتوان تصدی استان را به عهده دارد و نمایندگان خوبی در مجلس داریم که احساس خدمت به همنوع را دارند.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.