محمد صابری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری دوره های آموزشی ' افزایش درک خطر ' در قالب برنامه های پیشگیری و کاهش زیان های ناشی از حوادث احتمالی برای اولین بار در کشور به وسیله این دانشگاه به عنوان پایلوت در حال انجام است .
به گفته صابری این طرح ابتکاری و آزمایشی توسط یک تیم 30نفره در 9شهرستان استان کرمان به عنوان حوزه کاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال اجراست .
وی گفت : حوزه بهداشت و درمان در ایام نوروز برنامه‌های پیشگیرانه مربوط به حوادث ترافیکی را متناسب با نقش و وظایفی که بر عهده دارد، آغازکرده همکاران اورژانس پیش بیمارستانی در تمامی محورهای برون‌شهری در حاشیه راه‌ها مستقر خواهند شد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث و فوریت های دانشگاه علوم پزشکی کرمان حضور عوامل امدادی اورژانس در جاده را بر ایجاد اطمینان خاطر مسافر و رانندگان موثر دانست و گفت: مستقر شدن اورژانس در جاده ها نقش مهمی در پیشگیری از حوادث ترافیکی دارد و می تواند زمان رسیدن به صحنه حوادث ترافیکی را کاهش دهد.
دبیر کمیته خدمات بهداشتی، درمان و محیط ‌زیست ستاد خدمات سفر استان کرمان گفت: دانشگاه علوم پزشی کرمان برای اولین در کشور طی یک فرایند علمی و پژوهشی یک‌ساله نقشه ایمنی و خطر راه‌های استان را تدوین کرده است .
صابری ادامه داد: نقشه‌های تولیدشده علاوه بر اینکه کمک بسیار خوبی برای شناسایی مقاطع پرخطر محورهای برون‌شهری است، موجب شده‌اند تا پوشش عوامل امدادی از جمله اورژانس در نقاط مشخص‌شده تقویت شود.
وی همچنین افزود: امسال با تلاش اورژانس، پلیس، راهداری، راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های امدادی شاهد کاهش تلفات ناشی از حوادث ترافیکی تا دی‌ماه 97 در سطح استان بوده‌ایم که امیدواریم این روند کاهش با سرعت بیشتری استمرار پیدا کرده تا امسال شاهد نوروزی با کمترین حادثه باشیم.
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.