به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در آئین این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: این کشور دارای جمعیت قابل توجهی است که بخش زیادی از آن را افرادی تشکیل می دهند که فعال، پرتلاش و فداکار هستند و می توانند کشور را حفظ کنند.
وی ادامه داد: بخش زیادی از نیروهای انسانی این کشور را افراد تحصیلکرده دانشگاهی تشکیل می دهند که بسیار ارزشمند است.
امام جمعه کرمان تاکید کرد: وجود انبوه جوانان انقلابی، فداکار و از جان گذشته در کشور که در تمام عرصه ها آماده و مهیا هستند و اگر کوچکترین احساسی کنند که به حضور آنها نیاز است، پا به عرصه میدان می گذارند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبری قبل از صدور دستورات هفت گانه و تکلیف متصل شدن انقلاب به تمدن اسلامی را بیان فرمایند در مقدمه آن نکاتی را مطرح کرده اند که یکی از آنها امید داشتن به آینده و نترسیدن از دشمن است.
وی تصریح کرد: علاوه بر ظرفیت بزرگ نیروی انسانی، منابع عظیم معدنی و ذخایر زیر زمینی در کشور از دیگر ظرفیت های کشور به شمار می رود که باید به آنها توجه داشت.
امام جمعه کرمان با تاکید بر این مطلب که این کشور از نظر جغرافیایی و سیاسی وضعیت قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: یکی از موقعیت های ممتاز کشور، سواحل طولانی آن است و به نحوی که یک چهارم استان های کشور ساحل نشین هستند و این در حالی است که در دنیای امروز دریا و ساحل نقش اساسی برای تحول درجامعه دارد.
خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: گلوگاه های حمل و نقل جهانی در جغرافیای کشور ما وجود دارد و بخش زیادی از کالاهای تجاری از جمله انرژی باید از این گلوگاه ها عبور کنند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع علم و پژوهش نیز تاکید فراوانی داشته اند و برای توجه به این حوزه باید باید به مواردی از جمله ظرفیت علمی ایران در سایه اسلام در تاریخ توجه کرد و ایران در تاریخ خود در کنار کشورهای بزرگ در حوزه علمی و تمدنی بوده است.
وی اظهارداشت: یک رکود و افولی در یکی دو قرن اخیر کشور در راه رسیدن به قله های بلند و رفیع علمی که زیرساخت ها و تاریخ آن در کشور وجود داشته نیز بوده که آن نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه علم وسیله عزت و قدرت و دانایی و توانایی یک ملت است، تاکید کرد: باید توجه کرد که در چهار دهه بعد از انقلاب از نظر علم و پژوهش در کدامین نقطه قرار داریم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه شهادت شهیدان باکری و خرازی را نیز گرامی داشت و گفت: این دو فرمانده مردانه جنگیدند و عاشقانه شربت شهادت نوشیدند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی از علمای بزرگ عالم تشیع را ارج نهاد و گفت: روز مهندس را نیز گرامی می داریم زیرا مهندسین در دفاع مقدس و در مهندسی جنگ و نیز در در عمران و آبادانی کشور نقش ممتاز و کم نظیری را داشته و دارند.
وی ولادت حضرت زهرا( س) نیز تبریک گفت و افزود: ایشان برای پدر مهربان و ارزشمند خود بهترین فرزند، برای همسرشان بهترین و فداکارترین همسر و کامل ترین مادر برای فرزندان خود به ویژه حسنین بودند.
امام جمعه کرمان اظهارداشت: در وصف فضائل حضرت زهرا (س) همین بس که در وصف این خانواده آیات بسیاری نازل شده است.
وی نامگذاری سالروز تولدحضرت زهرا (س) به عنوان روز زن را نیز گرامی داشت و گفت: در جامعه اسلامی ما مردان و زنان تحت تاثیر شخصیت مادر هستند زیرا مادر ستون فقرات تربیت در کانون گرم خانواده است.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.