به گزارش ایرنا ، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این بازدید رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی استان کرمان همراهی کردند.
استاد جمال الدین مودب در حاشیه بازدید وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی پیرامون آثارش با عنوان 'مجموعه پریشانی ' این اثر تشریح هفت وادی عرفان اسلامی است که وادی وحی 'قرآن کریم' آن اینک در حال نگارش است.
وی با اشاره به اینکه در این مجموعه 110 اثر نگارش شده است افزود: برای این آثار به هفت سالن نیازمندم اما هم اکنون 30 درصد از مجموعه در معرض دید گذاشته شده است.
این استاد خوشنویسی با اشاره به اینکه در این مجموعه 11 میلیون واژه عشق و 55 میلیون ذکر نوشته شده است تصریح کرد: نگارش این مجموعه اولین اتفاق تاریخی است.
استاد مودب با اشاره به اینکه در دنیا این نوع سبگ خاص بی سابقه است بیان داشت: تمام خطاطی ها بدون محاسبه نگارش شده است.
وی با اشاره به اینکه محاسبه شده اگر روزی 20 ساعت کار شود بیش از 400‌سال زمان می برد گفت: در حالی که کار این آثار از 30 سال پیش آغاز شده است.
استاد مودب تصریح کرد: پیش بینی می شود در صورت اتمام پروژه های عمرانی موزه آثار در ایام نوروز بازگشایی شود.
وی با اشاره به اینکه برای اتمام موزه نگهداری آثار نیازمند اعتبارات هستیم بیان داشت: با وجود تمام قول هایی که از سوی مسئولان شد؛ تاکنون هیچ اعتبار دولتی برای این موزه تخصیص نیافته است.
استاد جمال الدین مودب فرزند محمد حسین، متولد سال 1327 هجری شمسی صادره از کازرون و از اساتید بنام خوشنویسی( نستعلیق عالی و ممتاز) و از شاگردان استاد مرحوم سید حسن میرخانی بودند.
خط نستعلیق یکی از شیوه‌های نگارش خط در خوشنویسی اسلامی است.
این خط در ایران شکل گرفت و بیشتر هم در ایران رواج دارد وخوشنویسان ایرانی بیشتر با این خط به هنرنمایی می‌پردازند.
خط نستعلیق معرف روح و فرهنگ ایرانی است و نشانه‌ای بارز از طبع و سلیقه زیبایی شناختی ایرانیان است و بی‌شک زیباترین و ظریف‌ترین خط در میان خطوط اسلامی است تا جایی که آن را به‌حق «عروس خطوط اسلامی» لقب داده‌اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه برای یک سفر سه روزه وارد کرمان شده است.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.