به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، 'غلامرضا فرخی' با بیان اینکه مزایده خانه غفاری در 2 مرحله بصورت قرارداد سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا و نگهداری و همچنین حق بهره‌ برداری واگذار می‌شود افزود: خانه تاریخی غفاری کرمان با هزینه مرمتی 9 هزار و 500 میلیون ریال به مدت 14 سال در اختیار برنده مزایده با کاربری فرهنگی، اقامتی و پذیرایی قرار می‌ گیرد.
وی با اشاره به اینکه اسناد مزایده از طریق پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور به آدرس Www.chre.ir قابل ملاحظه است، اظهار داشت: متقاضیان می ‌توانند حداکثر تا ساعت 18 روز 28 بهمن ماه 1397 مدارک مربوطه را تکمیل و نسبت به تحویل پاکت پیشنهادی خود به دبیرخانه این صندوق اقدام کنند.
فرخی با بیان اینکه افراد حقیقی و حقوقی که صلاحیت ‌های لازم را از نظر کمیته فنی و بازرگانی دارا باشند و بالاترین مبلغ اجاره بهاء را پیشنهاد کنند به عنوان برنده مزایده شناخته خواهند شد، تصریح کرد: برنده مزایده می‌ تواند در دوره عملیات تکمیلی مرمت و آماده‌سازی احیا با شرایط مندرج در متن قرارداد و با تایید و موافقت صندوق احیاء و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از بخش‌ های تکمیل شده بهره‌ برداری و از منافع آن استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه خانه تاریخی غفاری کرمان متعلق به دوره قاجاریه است، بیان کرد: این خانه به صورت حیاط مرکزی و با تزئینات آجری در نماها احداث شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه این خانه ظرفیت تبدیل شدن به فضای اقامتی و پذیرایی را دارد، تاکید کرد: بنای مذکور در نزدیکی بازار قلعه و مسجد تاریخی امام خمینی (ره)شهر کرمان واقع شده است.
وی بر لزوم مرمت و بهره‌ برداری از بناهای تاریخی توسط بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: سرمایه‌ گذاری در اماکن تاریخی و فرهنگی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و بهره ‌گیری مناسب از ظرفیت‌ ها و پتانسیل ‌های تاریخی استان خواهد بود.
فرخی در پایان خاطرنشان کرد: افراد حقیقی و حقوقی که تمایل به شرکت در مزایده خانه تاریخی غفاری کرمان را دارند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان مراجعه کنند.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.