علی نبیان عصر یکشنبه در حاشیه سفر یکروزه خود به جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه مسکن های مهر باید تا پایان سال 1398 تکمیل شود لذا این طرح از برنامه های هیات دولت و در حال پیگیری است.
وی ادامه داد: سال آینده، پرونده مسکن مهر به اتمام می رسد البته به جز، مسکن هایی که مشکل حقوقی دارند که واحد های حقوقی پیگیر رفع مشکلات این خانه ها نیز هستند.
نبیان از برگزاری جشن تکمیل مسکن های مهر سه استان طی ماه جاری خبر داد و گفت: یک استان دیگر نیز طی ماه آینده این جشن را برگزار می کند.
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور گفت: تشکیل نشست های مسکن در شهرها و استان ها گامی مهم در جهت تسریع بخشیدن به تکمیل طرح مسکن های مهر بوده که به صورت ویژه این نشست ها از سطح بالا تا رده فرمانداران شهرستان ها باید برگزار شود تا شاهد برطرف شدن مشکلات این طرح باشیم.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن، اختصاص زمین به مردم و دستگاه های دولتی است، اظهار داشت: بر اساس دستور رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی این سازمان موظف است زمین 400 هزار واحد مسکونی را طی 2 سال آینده تامین کند که 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید ، 100 هزار واحد با همکاری بنیاد مسکن و 100 هزار واحد در بافت های فرسوده ساخته می شود.
نبیان افزود: سازمان ملی زمین و مسکن با بنیاد مسکن بنیاد انقلاب اسلامی تفاهم نامه امضا کرده تا به مناطقی که بنیاد مسکن اعلام می کند زمین اختصاص داده و در بخش باز آفرینی شهری نیز شرکت بازآفرینی، اراضی دولتی واقع در این زمین ها را به ساخت و ساز در بافت فرسوده اختصاص دهد.
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی به این سازمان مجوز داده تا با حذف فرآیندهای زمان بر واگذاری زمین، روند اختصاص اراضی به برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی تسهیل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن کشور در سفر یکروزه خود به جنوب کرمان در نشست بررسی مشکلات مسکن جنوب کرمان در اداره کل راه و شهرسازی این دیار شرکت و از مسکن های مهر جیرفت و زمین های ورودی این شهر، شهرک عنبرآباد و مسکن های مهر شهرستان کهنوج بازدید کرد.
جنوب استان کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان کرمان را به خود اختصاص داده و اداره کل راه و شهرسازی این خطه، مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان جنوبی را زیر پوشش دارد.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.