به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان سردار امیر رحمت الهی در نشست با جمعی از کارکنان یگان حفاظت، مسئولان پایگاههای حفاظت و مدیران پایگاه های ثبت جهانی استان کرمان افزود: بر این اساس هزاران نفر در سراسر کشور بصورت داوطلب در این طرح عضویت خواهند یافت که این امر می تواند نقش بازدارنده ای در حوزه جرائم میراث فرهنگی ایفا کند.
وی با بیان اینکه اهمیت میراث فرهنگی به عنوان سرمایه ملی و هویت و پیشینه تاریخی این مرز و بوم اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وظایف متعددی را بر عهده دارد که اصلی ترین مسئولیت سازمان حفظ و نگهداری از آثار به جا مانده از گذشتگان بویژه آثار ثبت شده ملی و جهانی است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به حساسیت های اجتماعی و رسانه ای موجود در حوزه حفاظت از آثار تاریخی تصریح کرد: گردشگری به عنوان راهبرد اصلی توسعه کشورها در گرو حفظ و نگهداری از مواریت ارزشمند تاریخی فرهنگی و این امر نمایانگر اهمیت حفاظت است.
وی افزود: بخش عمده‌ ای از این وظایف جنبه حفاظتی داشته و برجسته‌ ترین بخش مأموریت های یگان را در بر می‌ گیرد و سایر وظایف شامل جنبه ‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی است.
سردار رحمت الهی با تاکید بر لزوم تقدم حفاظت مکانیکی بر حفاظت الکترونیکی به عنوان عاملی مهم در پیشگیری جرائم حوزه میراث فرهنگی تصریح کرد: در شرایطی که توسعه کمی نیروی انسانی امکان پذیر نیست مواردی چون توسعه کیفی و توانمندسازی نیروها، بکارگیری فناوری های نوین و استفاده از ظرفیت های اجتماعی در حوزه حفاظت کارگشا خواهد بود.
وی تاکید کرد: مشارکت های اجتماعی در امور اجرایی دستگاهها و نهادهای دولتی به عنوان راهبردی مهم در تحقق اهداف عالی سازمان است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: اقدامات اخیر یگان حفاظت در راستای تحقق حفاظت اطمینان بخش و نهادینه ساختن حساسیت های عمومی در امر صیانت از آثار تاریخی و نیز ایجاد اداره مشارکت های اجتماعی در ساختار ستادی یگان با هدف استفاده از ظرفیت های مختلف اجتماعی از راهبردهای یگان حفاظت میراث فرهنگی است.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.