به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز سه شنبه در دومین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور افزود: 27 درصد جمعیت استان کرمان و 27 درصد از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند.
وی بیان کرد: 4.3 درصد جوانان کشور در استان کرمان حضور دارند که 38 درصد آنها بین 25 تا 29 ساله هستند.
فدائی ضمن اشاره به اینکه مجموع نرخ بیکاری در استان کرمان 11 درصد است اظهارداشت: در مجموع در استان کرمان 94 هزار و 345 جوان بیکار داریم که 80 درصد جمعیت جوانان این استان را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه 7.4 درصد جمعیت جوانان بیکار کشور در استان کرمان حضور دارند، گفت: حضور در اداره کشور و اثرگذاری در تصمیمات کشور از اصلی ترین خواسته های جوانان به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه اشتغال، ازدواج، اوقات فراغت و ایجاد نشاط در بین جوانان از مهمترین موضوعات مرتبط با جوانان به شمار می رود، گفت: توجه به حضور جوانان در تصمیم گیری های استان و در اداره امور استان مطالبه ای بحق است.
استاندار کرمان تصریح کرد: این توان در جوانان ما وجود دارد که در تصمیم گیری ها تاثیرگذار باشند و استفاده از این توانایی ها برای مدیران نیز بسیار مفید است.
فدائی خاطرنشان کرد: جوانان نیز باید توانمندی های خود را به نمایش بگذارند تا مدیران بتوانند از این ظرفیت ها به خوبی در مدیریت استان و کشور استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در استان کرمان به خوبی می توانیم موضوع اشتغال جوانان را حل کنیم، گفت: باید با جوانان در تعریف اشتغال به نقطه مشترکی دست یابیم.
استاندار کرمان به ظرفیت های این استان در حوزه های معدنی و گردشگری اشاره و بیان کرد: در استان کرمان 700 اثر تاریخی ثبت ملی و هفت اثر ثبت شده جهانی وجود دارد که با استفاده از این پتانسیل ها می توان اشتغال بسیار زیادی در حوزه گردشگری ایجاد کرد.
فدائی فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد، تامین مالی واحدهای کوچک، استفاده از موسسات مالی غیر دولتی برای اشتغال جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: به خواسته ها و مسائل جوانان توجه داریم و از آنها انتظار داریم که برای اجرای برنامه های مرتبط با حوزه جوانان همکاری داشته باشند تا این برنامه ها به بهترین شکل اجرایی شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.