به گزارش ایرنا، فرشته دست پاک روز یکشنبه در دیدار با استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تعیین استاندار بومی برای کرمان یکی از مزیت های این استان به شمار می رود افزود: چهار دانشگاه در حوزه فرش آموزش دانشجویان را بر عهده دارند.
وی اظهار داشت: باید دید چه زمانی دانش آموختگان رشته فرش می تواند کارگاه خانگی فرش ایجاد کنند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: در گذشته گزارشی درباره باغ موزه فرش ارائه شده بود اما برای نخستین مرتبه از این مکان دیدن کردم.
دست پاک با تاکید بر اینکه فرش دستباف کرمان در دنیا شناسنامه دارد گفت: چهار فرش دستباف کرمان ثبت جهانی شده لذا چطور فرش اصیل کرمان نمی تواند به عنوان یکی از قابلیت های اصلی توسعه این استان معرفی شود.
وی اظهار داشت: چطور می شود فرش دستباف کرمان به نام مناطق دیگر صادر می شود.
رئیس مرکز ملی فرش ایران از فرش به عنوان یک هنر صنعت ملی یاد کرد و ادامه داد: فرش دستباف باید از ذهن ها به عنوان یک تشریفات خارج شود زیرا این کالا هر چه بیشتر استفاده شود، ارزش آن بیشتر می شود.
دست پاک خاطرنشان کرد: مرکز ملی فرش ایران تلاش می کند بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای مرمت ساختمان مرکز ملی فرش در کرمان را بر عهده گیرد.
رئیس مرکز ملی فرش ایران ادامه داد: در هفته آینده جلسه ای با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار مرمت ساختمان های مراکز ملی فرش کشور خواهیم داشت تا این اعتبارات در بودجه 98 دیده شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.