به گزارش ایرنا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز سه شنبه در این آیین گفت: استان کرمان با حوادث متعددی روبرو است و می طلبد که برای تجهیز این استان به سامانه های به روز مدیریت بحران اقدامات اساسی انجام گیرد.
اسماعیل نجار با اشاره به اینکه زمین لرزه کرمانشاه بالغ بر 6 هزار پس لرزه داشته است، افزود: یک هزار و 400 ایستگاه لرزه نگاری در سطح کشور نیاز است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان نیز گفت : ارتباط مستمر 24 ساعته و بهره گیری از علم روز یکی از نیازهای اساسی در حوزه مدیریت بحران به شمار می رود.
مجید سعیدی اظهارداشت : در حال حاضر سیستم بیسیم نیروی انتظامی در اداره کل مدیریت بحران استان کرمان فعال است و این اداره کل به سامانه های پیامک هشدار سریع، سیستم پایش تصویری جاده های استان، ارتباط با سامانه سما سازمان مدیریت بحران کشور،خط VIP پنج رقمی مدیریت بحران و غیره مجهز است.
وی با اشاره به اینکه مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استان کرمان با صرف 300 میلیون تومان اعتبار راه اندازی شده است، گفت: یکی از زیرساخت هایی که به صورت جدی در این استان دنبال شده، استفاده از سیستم رادیوترانک بوده ‌است.
وی ادامه داد: با راه اندازی سیستم رادیوترانک، 84 دستگاه گوشی که بهترین گوشی در کشور است به مدیران واگذار شده و فعالیت آن به صورت آزمایشی شروع شده است.
به گفته سعیدی در استان کرمان 18 گسل فعال وجود دارد و لازم است که به صورت مستمر ایستگاه های لرزه نگاری رصد شوند.
وی ادامه داد:نصب و ایجاد 10 ایستگاه لرزه نگاری جدید با پیگیری استاندار کرمان در دست انجام است و به زودی سه ایستگاه لرزه نگاری موقت نیز به ایستگاه های دائم تبدیل می شوند.
7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.