به گزارش ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان شامگاه پنجشنبه در آیین بهره برداری از این طرح گفت: خانه بوم گردی در روستای تاریخی اودرج در رفسنجان پس از خانه های بوم گردی رودین و قیه راویز سومین خانه بوم گردی این شهرستان محسوب می شود.
حسن حسینی بیان کرد: دو خانه بوم گردی در ناصریه و جوادیه فلاح نیز در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر مسافران داخلی از این خانه ها استقبال بسیار خوبی دارند.
وی با اشاره به اهمیت احیای روستاها، توسعه گردشگری روستایی را یکی از زمینه های رونق روستاها دانست و گفت: در راستای این راهبرد راه اندازی اقامتگاه ها و خانه های بوم گردی و ترویج آموزش های صنایع دستی در روستاهای شهرستان در دستور کار این اداره قرار دارد.
دهیار روستای اودرج هم در این آیین گفت: احیای بافت قدیمی و با ارزش این روستا از پروژه های ملی در حال اجرا است.
رضا حاج محمدی افزود: در روستای تاریخی اودرج رفسنجان در این زمینه مجوز اولین خانه بوم گردی صادر گردید و شروع به بازسازی شد و امروز شاهد تکمیل و افتتاح ان هستیم .
وی با اشاره به اینکه روستای اودرج از خوش آب و هواترین روستاهای شهرستان رفسنجان به شمار می اید بیان کرد: سعی داریم تا یک سال آینده تعداد آنها افزایش یابد و جوابگوی متقاضیان و گردشگران باشد و 70 خانه شاخص مشخص شده تا بازسازی شوند و در آینده نه چندان دور به گردشگران خدمات ارائه دهند.
حاج محمدی با اشاره به اینکه نوروز امسال رتبه اول شهرستان در زمینه ورود 37 هزار گردشگر در نیمه اول فروردین به این روستا را کسب کردیم اظهار کرد: قصد داریم تا با احیای بافت تاریخی و باارزش این روستا در نوروز پیش رو تعداد گردشگران از 37 هزار نفر به 50 هزار نفر برسانیم.
دهیار اودرج بیان کرد: بافت با ارزش این روستا در استان کرمان به عنوان اولین روستا شناخته شده که مسیر و معابرش در قالب پروژه ملی در حال بازسازی است.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه ملی با بودجه بنیاد مسکن و مشارکت دهیاری امسال شروع شده و به مدت پنج سال در حال اجرا خواهد بود.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.