به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شهرداری کرمان، سید مهران عالم زاده در آئین بهره‌ برداری از پنج اتوبوس شهری با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در زیرساخت های اقتصادی کشور، 'صنعت حمل و نقل ' است افزود: اگر بخواهیم به بخش های اقتصادی توجه ویژه ای داشته باشیم باید به حمل و نقل نگاه جدی تری شود.
وی با بیان اینکه حمل و نقل 2 بخش درون و برون شهری دارد گفت: سرویس دهی مناسب، ارزان و مطلوب به شهروندان می تواند رضایتمندی عمومی را به همراه داشته باشد.
وی تصریح کرد: اگر به بخش حمل و نقل توجه جدی شود، ترافیک در شهرها کنترل خواهد شد و نیاز به اجرای زیرگذر یا روگذر با هزینه های سنگین نخواهیم داشت.
وی اظهار داشت: اجرای تقاطع های غیرهم سطح علاوه بر ایجاد هزینه های سنگین برای شهر و شهرداری، کارایی لازم را نیز نخواهد داشت و در طول مدت اجرای پروژه مشکلات ترافیکی بیشتری را نیز به دنبال دارد.
عالم زاده با اشاره به اینکه از سال 1390 حدود 30 دستگاه اتوبوس پیشرو دیزل برای استفاده در حمل و نقل شهری خریداری شده است افزود: کمتر از 2 ماه از فعالیت این خودروها نگذشته بود که به دلیل مشکلات موجود در موتور 23 دستگاه غیرفعال به توقفگاه سازمان اتوبوس رانی منتقل شدند.
وی ادامه داد: در این راستا با توجه به نوسانات نرخ ارز و نبود اتوبوس نو در بازار، هشت دستگاه اتوبوس فعال که برگ معاینه فنی آنها نیز بررسی شده، به منظور استفاده در ناوگان حمل و نقل شهر کرمان از یکی از کلانشهرها خریداری شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد اتوبوس هم اکنون پنج دستگاه اتوبوس به کرمان منتقل شده است افزود: از امروز این تعداد اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل شهری می شود و تا چند روز آینده سه دستگاه دیگر نیز به این ناوگان افزوده خواهد شد.
وی ادامه داد: از این تعداد اتوبوس 2 دستگاه ویژه معلولان تجهیز خواهد شد.
شهردار کرمان از بهسازی 23 دستگاه اتوبوس غیرفعال موجود در این مجموعه بزودی خبر داد و گفت: هم اکنون 65 دستگاه اتوبوس متعلق به شهرداری است که به مردم خدمت رسانی می کند که با هشت اتوبوس خریداری شده و بهسازی 23 دستگاه اتوبوس غیرفعال این مجموعه، تعداد اتوبوس های فعال این ناوگان به 96 اتوبوس افزایش خواهد یافت.
وی ضمن عذرخواهی از مردم کرمان به دلیل اینکه خدمات رسانی به آنها در این زمینه در حد مطلوب نیست ابراز امیدواری کرد: با بهبود وضعیت اقتصادی کشور بتوان در سال های آینده در راستای توسعه هر چه بیشتر ناوگان حمل و نقل شهری گام های خوبی برداریم.
**استفاده بهینه از امکانات موجود در شهرداری کرمان قابل تحسین است
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی، مدیران شهرداری کرمان از امکانات موجود به بهترین نحو ممکن استفاده می کنند که قابل تحسین است.
محمد فرشاد ضمن تشکر از تلاش و زحمات شهردار کرمان و مدیران شهری افزود: با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور، باید از ظرفیت های موجود به نحو احسن استفاده شود.
وی اظهار داشت: شهرداری کرمان به این مقوله توجه جدی داشته و توانسته از ظرفیت ها و حداقل امکانات موجود به بهترین وجه ممکن استفاده کند.
وی ابراز امیدواری کرد: با بهبود وضعیت اقتصادی کشور، بتوان ناوگان مناسب و مطلوبی در شأن و جایگاه مردم کرمان در آینده ای نزدیک فراهم کنیم.
فرشاد، بهینه سازی حمل و نقل عمومی با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود از یک سو و توسعه پارکینگ ها و هوشمند کردن ترافیک با تدبیر و درایت مجموعه پرتلاش و قانونمند شهرداری را گام های بعدی در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل شهری عنوان کرد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.