به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری کرمان، فاطمه السادات حسینی در نشست ساماندهی خانه های مهارت روستایی، صندوق های خرد زنان روستایی و آموزش های مهارتی بانوان افزود: در هر روستا پنج تسهیلگر آموزش داده و انتخاب می شوند تا با جلب مشارکت علاقه مندان، پنج محصول دارای ظرفیت را تولید و پس از برند سازی وارد بازار کنند.
وی اظهار داشت: سامانه سما بانو در راستای ساماندهی مشاغل بانوان راه اندازی شده تا کار شناسایی، آموزش و کیفی سازی و برندسازی مشاغل زنان استان کرمان را انجام دهد و در کنار این سامانه به مراکز رشد و شتاب بخشی مشاغل بانوان نیز توجه شده است.
حسینی، استان کرمان را از حیث مشاغل خانگی بانوان و تحصیلات تکمیلی دارای رتبه اول کشوری دانست و گفت: برای اشتغال بانوان تحصیل کرده استان باید متناسب با تخصص و تحصیلات آنها اقدام کرد که در این رابطه نیاز به کار بیشتری داریم.
وی بر متمرکز کردن صندوق های خرد روستایی بانوان نیز تاکید کرد و ادامه داد: در این رابطه باید از همکاری تمامی سازمان های دست اندرکار استفاده و از موازی کاری جلوگیری شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در راستای ساماندهی خانه های مهارت، از ظرفیت های دستگاه ها استفاده خواهد شد.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.