به گزارش ایرنا ، حسن حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این گردشگران چینی از دو روز گذشته به مدت سه روز به رفسنجان جهت بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی بخصوص باغات پسته سفر کرده بودند.
وی تصریح کرد: 35 نفر از گردشگران چینی در قالب سه گروه ضمن بازدید از باغات پسته از مجموعه تاریخی و باستانی و گردشگری این شهرستان از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان( خانه حاج آقا علی)، زورخانه، یخدان عباس آباد حاجی، کارگاه سنگتراشی فیروزه و دیگر مناطق بازدید داشتند.
وی با اشاره به شور و شعف این گردشگران از درختان پسته بیان کرد: رفسنجان مهد تولید پسته در جهان است و بنا به این ارزش، گردشگران چینی رفسنجان را برای بازدید انتخاب کردند.
حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال گردشگران خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، اروپا و دیگر کشورها از این شهرستان دیدن کردند گفت: یکی دیگر از مناطق بکر و گردشگری در رفسنجان دره راگه است که قرار است در روزهای آینده یک تور 20 نفره از گردشگران برزیلی این پدیده طبیعی و منحصر بفرد را مورد بازدید قرار دهند.
رفسنجان دارای آثار و ابنیه های تاریخی بسیاری از جمله بادگیرمعین، دره راگه،موزه مردم شناسی، دهکده تاریخی اودرج، حمام تاریخی آقاسید مهدی، بزرگترین خانه خشتی در جهان، موزه ریاست جمهوری که هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب می کند.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.