به گزارش ایرنا، غلامرضا فرخی روز دوشنبه در کارگروه گردشگری استان کرمان افزود: مدیران تلاشگر و توسعه نگر، مردم مهمان نواز، داشتن بیشترین آثار گردشگری، شهر صنایع دستی و غیره از داشته های این استان برای توسعه گردشگری به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه حوزه گردشگری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و غیره نقش دارد اظهار داشت: ظرفیت های بسیار خوبی در استان کرمان برای توسعه صنعت گردشگری وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان ادامه داد: سومین ابرماراتن بین المللی کرمان از هفتم تا 15 مهرماه در این استان برگزار می شود و در این ابرماراتن 18 دونده خارجی، در مجموع 250 کیلومتر را خواهند دوید.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و گردشگری استان کرمان نیز با بیان اینکه مهمترین مشکل این استان مربوط به معرفی نشدن ظرفیت ها است گفت: مهمترین وظیفه همه ما در بخش های خصوصی و دولتی، معرفی ظرفیت های کرمان است.
مهدی سیاوشی به وجود هفت اثر ثبت شده جهانی در استان کرمان اشاره کرد و ادامه داد: تدوین طرح جامع گردشگری استان کرمان نیز آغاز شد اما با توجه به تغییر نرخ ارز ادامه آن امکان پذیر نبود و در صورت حمایت و پیگیری های لازم، این طرح تا پایان سال جاری تدوین خواهد شد.
وی اظهار داشت: علاوه بر ایجاد پروازهای خارجی، توسعه پروازهای داخلی و بین استانی نیز در توسعه گردشگری استان کرمان نقش بسزایی خواهد داشت.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و گردشگری استان کرمان بر توسعه همکاری معین های اقتصادی برای توسعه صنعت گردشگری نیز تاکید کرد و ادامه داد: در ژاپن و فرانسه از لیست سیاه خارج شده ایم اما هنوز در لیست سبز نیز قرار نداریم و باید از طریق وزارت امور خارجه پیگیری ها برای ورود استان کرمان به لیست سبز انجام شود.
سیاوشی گفت: لازم است که در تخصیص اعتبارات عمرانی به توسعه زیرساخت های گردشگری توجه ویژه ای صورت گیرد.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.