مدیرکل بهزیستی استان کرمان روز شنبه در آیین افتتاحیه خانه کوچک معلولان ذهنی خفیف ویژه پسران بالای 14 سال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، توانمندسازی را یکی از رسالت های مهم بهزیستی عنوان کرد و گفت: این مهم در این استان با جدیت پیگیری می شود و افتتاح این مرکز نیز در همین راستا است.
عباس صادق زاده با اشاره به متفاوت بودن این خانه نسبت به سایر خانه های کوچک استان کرمان گفت: این مرکز تفکر پیشرفته و مترقی را در یک مقطع کوتاه برای معلولان ذهنی با هدف استقلال بخشی آنها در جامعه در نظر دارد و این تفکرات با مشارکت های خیرین انجام می شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم این تفکر علمی در استان کرمان توسعه یابد ادامه داد: ایجاد مراکز حمایتی با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست و استان کرمان به دلیل وجود تفکر خیرخواهانه در حوزه های مختلف پیش قدم است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت خیرین در این استان پیش بینی می شود تا پایان سال جاری مراکز دیگری نیز برای توانمندسازی توانخواهان ایجاد شود.
بینان گذار خانه کوچک معلولان ذهنی نیز از حمایت و همکاری مسئولان بهزیستی قدردانی کرد و گفت: طی چهار سال گذشته در زمینه توانمندسازی انسان‌ های دارای معلولیت تحقیقاتی را انجام داده ام.
عباس جلیلوند با ابراز خرسندی از ارائه خدمات به معلولان افزود: در این خانه تلاش می شود با آموزش معلولان را به استقلال برسانیم که یکی از اهداف بزرگ کنوانسیون حقوق معلولان توانمندسازی آنها است.
وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی و مشارکت در جامعه سربرگ کار ما در این خانه برای معلولان ذهنی است که امیدواریم این حرکت کوچک الگویی برای استقلال معلولان ذهنی در جامعه شود.
خانه کوچک معلولان ذهنی خفیف ویژه پسران بالای 14 سال با حضور معاون امور توانبخشی و مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان استانیث در کرمان افتتاح شد.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.