به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، محمد علی سلیمانی افزود: باتوجه به اینکه بیشتر قربانیان و مصدومان این حادثه متعلق به استان کرمان می باشند، بلافاصله با دستور دادستان کرمان رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا مصدومان حادثه و خانواده متوفیان می توانند در کرمان پیگیر پرونده قضایی خود باشند یا خیر ؟ افزود : به منظور سهولت کار خانواده متوفیان و مصدومان حادثه در ابتدا درخواست احاله پرونده را داشتیم اما به دلیل اینکه تعدادی از متوفیان و مصدومان حادثه مربوط به استان یزد و شهرستانی های رفسنجان،انار و سایر شهرستان ها بودند از حوزه قضایی بادرود در استان اصفهان درخواست کردیم نیابت تحقیقات نسبت به افرادی که ساکن کرمان هستند برای دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال کنند.
سلیمانی گفت :بر مبنای توضیحات و بررسی های انجام شده اتوبوس از نوع اسکانیا و مدل سال 1387 بوده است که حدود 10 سال از عمر مفید آن گذشته و تا پنج سال دیگر استاندارد مصرف داشته است.
این مسئول قضایی با اشاره به اینکه معاینه فنی اتوبوس در تیرماه سال جاری انجام شده و تا دی ماه نیز اعتبار داشته افزود : سوابق تخلف راننده نیز بررسی شد و هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر تخلف و نمره منفی راننده در طول سابقه رانندگی وی وجود نداشته است.
سلیمانی گفت : تعاونی مکلف شد چنانچه فردی از خانواده متوفیان یا مصدومان قصد مراجعه به محل حادثه و یا بیمارستان های محل بستری مصدومین را دارد به طور رایگان عملیات انتقال را انجام دهد.
دوشنبه شب هفته گذشته اتوبوس مسافربری که از تهران عازم کرمان بود در محور کاشان - نطنز و نزدیک شهر بادرود با تانکر سوخت برخورد و در نتیجه شدت تصادف و آتش سوزی متاسفانه در مجموع ۱۹ نفر از مسافران اتوبوس به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست دادند و ۲۷ نفر از هموطنانمان نیز مجروح شدند.
5054/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.