به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز دوشنبه در آیین نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس استان کرمان افزود: رزمندگان، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس خاطرات و پشت صحنه های این دوران را بازگو و ثبت کنند زیرا این آثار روزی به با ارزش ترین آثار کشور و جهان تبدیل می شود.
وی اظهار داشت: تا نفس رزمندگان، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس در این کشور وجود دارد ایران آسیبی نمی بیند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: تاریخ اهمیت فراوانی دارد لذا افراد اهل قلم به دلیل تاثیر در نسل های بعد، باید واقعیاتی را که بر بشر گذشته با دقت بیشتری نگارش کنند.
وی گفت: باید از تاریخ جهان، ایران، اسلام و تشیع اطلاعاتی داشته باشیم زیرا نکات عبرت آموز فراوانی در تاریخ ایران وجود دارد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس تاریخی ساختند که ادامه پیدا می کند و نسل های بعد تشنه این زمان و برهه تاریخی خواهند شد و مردم ایران به این آثار افتخار خواهند کرد.
وی تصریح کرد: انسان و زمان عنصرهای تاریخ ساز هستند و یک نگاه بدبینانه و یک نگاه واقعی به تاریخ وجود دارد.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه افراد در نگاه بدبینانه هیچ تاثیری از نسل قبل نمی گیرند ادامه داد: در نگاه واقعی به تاریخ، این حوزه مانند علوم دیگر یک علم محسوب می شود لذا باید به تاریخ اعتماد کرد.
وی با بیان اینکه تاریخ شرح رخداد واقعیت ها است گفت: در نگاه واقعی به تاریخ، وقایع هر نسل نسبت به آینده موثر است و افراد از تاریخ تاثیر می گیرند.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.