به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، خلیل همایی راد در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در تشریح و مقایسه وضعیت قتل های استان طی پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: ضریب کشف به وقوع (قتل ها) طی پنج ماهه سال جاری 103 درصد بوده است و بخشی از قتل های سال های گذشته نیز کشف و قاتلین دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: این درحالی است که متوسط جهانی کشف قتل 80 درصد است.
وی در زمینه پراکندگی جغرافیایی وقوع قتل ها در استان کرمان گفت: 37 درصد قتل های صورت گرفته مربوط به جنوب استان، 29درصد شمال و غرب، 17درصد شرق و 17درصد مربوط به مرکز استان کرمان بوده است.
این مقام مسئول درباره شیوه وقوع قتل ها افزود: آمارها بیانگر این موضوع است که 37 درصد قتل ها با سلاح گرم و 63درصد به صورت غیر مسلحانه صورت پذیرفته است.
همایی راد با اشاره به اینکه 62درصد قتل های استان در روستاها و 32 درصد در شهرها به وقوع پیوسته است اعلام کرد: شاهد کاهش 38 درصدی قتل های مسلحانه استان کرمان هستیم.
** قتل در جنوب استان کرمان 50 درصد کاهش یافته است
وی تصریح کرد: با تدابیر پیشگیرانه و کنترلی که از سوی دستگاه قضایی و نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و نهادهای فرهنگی، اجتماعی و ائمه جمعه و جماعات استان صورت پذیرفته شاهد کاهش 50 درصدی قتل در جنوب استان کرمان هستیم و به طور مثال در شهرستان جیرفت 67درصد قتل کاهش داشته است.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان ضمن هشدار به اینکه 62درصد قتل های مسلحانه با اسلحه شکاری انجام شده است گفت: ضرورت دارد برنامه های ویژه ای در زمینه کنترل و نظارت بیشتر بر مجوزهای صادره در این خصوص صورت پذیرد.
** 9 شهرستان بدون قتل در استان کرمان کدامند؟
وی گفت: 9 شهرستان انار، بافت، رابر، شهربابک، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کوهبنان و نرماشیر فاقد طی سال جاری هرگونه قتل عادی و مسلحانه بوده اند.
**کرمان با کشف بیش از هزار و 689 قبضه سلاح، بالاترین ضریب کشف سلاح را دارد
همایی به اجرای طرح های مقابله ای با سلاح در کرمان اشاره کرد و افزود: این استان در سال گذشته با کشف یک هزار و 689 قبضه سلاح، بالاترین ضریب کشف سلاح را طی سنوات گذشته تجربه کرد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها در استان توسط دستگاه قضایی و چند همایش دیگر در شهرستان های مختلف بویژه در جنوب استان نقش موثری در کاهش جرایم خشن به ویژه وقوع قتل داشته است.
وی تصریح کرد: تسریع در فرآیند دستگیری قاتلین و حتی کسانی که بیش از 10سال فراری بوده اند از دیگر اقدامات موثر در کاهش جرایم خشن در استان بوده است.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.