به گزارش ایرنا، محمد رضا علیزاده شامگاه سه شنبه در آیین یادمان زنده یاد منوچهر عسگری نسب کارگردان تلویزیون، تئاتر و سینمای ایران افزود: مرحوم عسگری نسب جزو افتخارات استان کرمان بشمار می رفت که ویژگی های ایشان ناشناخته مانده بود.
وی بیان کرد: ایشان از دهه 40 فعالیت ها و خدمات زیادی در حوزه هنر انجام دادند و جوانان و شاگردان بسیاری به جامعه هنری تحویل دادند که قابل تحسین است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: زنده یاد منوچهر عسگری نسب آثار زیادی در حوزه تلویزیون، سینمای داستانی و مستند از خود بجای گذاشت و در دوران خود تاثیر گذار بود.
وی افزود: این هنرمند کرمانی در پایه گذاری نهادهای بزرگی همچون بنیاد فارابی و مرکز گسترش سینمای تجربی نقش موثری داشت.
در این یادمان چند نفر از همکاران و شاگردان مرحوم عسگری نسب در رابطه با شخصیت فرهنگی و هنری ایشان به بیان مطالبی پرداختند.
این آیین با حضور خانواده زنده یاد منوچهر عسگری نسب، جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به سینما و تئاتر در سالن ایرج بسطامی پارک مادر کرمان بزگرار شد.
همچنین این آیین با ادای احترام به زنده یادان عزت الله انتظامی(بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون)، سید ضیاء الدین دری(کارگردان سینما و تلویزیون) و محمد عبادی(دوبلور تلویزیون و سینما) همراه بود.
زنده یاد منوچهر عسگری نسب سال 1315 در کرمان متولد شد و دارای مدرک کارشناسی سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه ایالتی میشیگان (MSU) بود.
وی فعالیت سینمایی را سال 1345 با کارگردانی فیلم‌های مستند تلویزیونی آغاز کرد و کارگردانی، تهیه فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی، تدریس کارگردانی و اقتصاد سینما در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی، دانشکده سینما و تئاتر، دانشکده صدا و سیما و مدرسه عالی سوره را در کارنامه خود داشت.
کارگردانی فیلم های سینمایی آن سوی مه، خانه در انتظار، هی جو، پاییز بلند و تهیه کنندگی فیلم های چمدان، همسر و بازمانده و ساخت فیلم های مستند جشن سده 1 و 2، مردی از گذشته، زریبافی از جمله آثار این هنرمند فقید کرمانی است.
مرحوم منوچهر عسگری نسب روز 22 مرداد پس از تحمل یک دوره بیماری در تهران درگذشت.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.