به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته نشست خبری فرمانده انتظامی کرمانشاه بود که از کاهش برخی جرائم در استان بخصوص سرقت و قتل خبر داد.
منوچهر امان اللهی با بیان اینکه در چهار ماه و نیم سپری شده از سال جاری، 39 درصد وقوع قتل، 14 درصد سرقت عنف و چهار درصد سرقت های مهم کاهش یافته است، به دستگیری 2 هزار و 586 نفر سارق در این مدت اشاره کرد و گفت: این تعداد سارق دستگیر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش نشان می دهد.
وی همچنین با بیان اینکه امسال 25 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده که 42 درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد، تصریح کرد: در این ارتباط 10 باند قاچاق متلاشی و 811 قاچاقچی نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

** افتتاح 100 واحد صنعتی در سال 97
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: امسال بیش از 100 واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی سه هزار نفر در استان به بهره برداری می رسد.
محسن رستمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه ها و واحدهایی همچون ذوب آهن، قوطی سازی، سرم سازی و رب گوجه فرنگی از جمله واحدهای صنعتی است که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

** وام ازدواج در کرمانشاه حداکثر یک ماهه پرداخت می شود
استاندار کرمانشاه با تاکید بر عملکرد خوب بانک های استان در پرداخت وام ازدواج گفت: سال گذشته، 360 میلیارد تومان وام ازدواج به 35 هزار نفر پرداخت شد و این پرداخت در استان حداکثر یک ماهه انجام می شود.
هوشنگ بازوند در کارگروه اجتماعی استان که با حضور معاون وزیر کشور در استانداری برگزار شد ، افزود: در چهار ماه اول سالجاری 116 میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شده است.

** سه میلیون تن کالا در جاده های کرمانشاه جابجا شد
​سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه ، از جابجایی سه میلیون و 281 هزار و 349 تن کالا در این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این میزان کالای جابجا شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد افزایش داشته است
فریبرز کرمی افزود: این میزان کالای جابجا شده در قالب 212 هزار و 266 سفر کامیون و صدور بارنامه صورت گرفته و نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش یافته است.

** در باره طلب مالباختگان گلیم و گبه بزودی تصمیم گیری می کنیم
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: به زودی در باره میزان و زمان بازپرداخت سرمایه طلبکاران شرکت گلیم و گبه کرمانشاهان تصمیم‌ گیری و اطلاع رسانی می شود.
محمدحسین صادقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سرمایه نقدی شرکت گلیم و گبه که در اختیار قوه قضاییه قرار دارد، آماده پرداخت است و همه کارهای بانکی و بررسی های نهایی حساب های بانکی مالباختگان انجام شده است.
به گفته صادقی ، دستگاه قضایی قصوری در شکل گیری و ادامه فساد شرکت گلیم و گبه نداشته است و اگر این دستگاه به موقع به پرونده فساد مشیری ورود نکرده بود بی شک عمق و گستره این کلاهبرداری بسیار بیشتر از اندازه کنونی بود.

** قره سو جان کودک پنج ساله را گرفت
فرماندار کرمانشاه از غرق شدن کودکی پنج ساله در رودخانه قره سو خبر داد و گفت: این دختر بچه در ضلع غربی شهر و ابتدای ورود رودخانه به شهر کرمانشاه به همراه پدرش مشغول بازی بود که به داخل رودخانه قره سو پرت شد.
فضل الله رنجبر ادامه داد: پس از این اتفاق ماموران آتش نشانی در محل حاضر شدند و پس از 2 ساعت تلاش پیکر بی جان این دختر بچه را از داخل رودخانه خارج کردند.

** شرکتهای دانش بنیان 60 هزار میلیارد تومان سال 96 فروش داشتند
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: شرکتهای دانش بنیان کشور سال گذشته بیش از 60 هزار میلیارد تومان فروش داشتند که در اقتصاد ما رقم قابل توجهی است.
سورنا ستاری در جریان بازدید از شرکت های دانش بنیان کرمانشاه افزود: اکنون تعداد 23 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور فعال است و 300 هزار شغل مستقیم در این شرکت ها ایجاد شده است.
ستاری اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان امروز به سیستم جدید کارآفرینی تبدیل شده و نسل جدیدی از کارآفرینی توسط این شرکت ها به اقتصاد کشور تزریق می شود و این اقتصاد پایدار را تا سالها حفظ می کند.

** مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری منصوب شد
استاندار کرمانشاه در حکمی حجت الاسلام عبدالله عزیزی را به عنوان مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری منصوب کرد.
پیش از این بهرام سلیمانی مسئولیت مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری کرمانشاه را بر عهده داشت.

** مامور انتظامی در شهرستان روانسر شهید شد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از شهادت سرهنگ 'حسن ملکی' یکی از ماموران انتظامی شهرستان روانسر خبر داد و گفت: حوالی ساعت 21:30 دقیقه سه شنبه (23 مرداد) فرد یا افرادی ناشناس به درب منزل سرگرد ملکی مراجعه می کنند.
وی ادامه داد: پس از آنکه این همکار انتظامی، درب منزل خود را باز می کند مورد هدف ضاربان با اسلحه ای که در اختیار داشته اند، قرار می گیرد و پس از اصابت چندین گلوله جان خود را از دست می دهد.
سرهنگ آمویی ادامه داد: تلاش برای کشف هویت ضاربان و انگیزه آن ها برای چنین اقدام ناجوانمردانه ای ادامه دارد.

** آتش سوزی مراتع بیستون مهار شد
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه اعلام کرد که آتش سوزی مراتع منطقه حفاظت شده بیستون به صورت کامل مهار شد.
فریدون یاوری با بیان اینکه این آتش سوزی ظهر روز پنجشنبه مهار شد، گفت: برآورد دقیقی از مساحت مراتع سوخته در این آتش سوزی در دست نیست اما به نظر می رسد که حدود 150 هکتار از منطقه حفاظت شده بیستون در آتش سوخته باشد.

** دشمن قدرت موشکی ما را نشانه رفته است
مشاور عالی وزیر دفاع با بیان اینکه قدرت موشکی ایران در منطقه بی نظیر است، گفت: حوزه موشکی از افتخارات ماست و دشمن آن را نشانه رفته است.
سردار سرتیپ سید مهدی فرحی که به مناسبت سالروز صنایع دفاعی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه بود، افزود: رشد صنایع دفاعی ما آنچنان است که قادر به طراحی و ساخت موشک های بالستیک، کروز، پدافند هوایی، ضد زره و موشک های ماهواره بر در صنایع فضایی هستیم.
وی اظهار داشت: قدرت موشک های ایرانی به گونه ای است که توانستیم مواضع داعش را در فاصله 1400 کیلومتری نقطه زنی کنیم.
فرحی با اشاره به سالها انتظار برای خرید سامانه دفاعی s300 گفت: امروز توانسته ایم با شایستگی پدافند هوایی بالاتر از s300 طراحی کنیم.

** بیشتر مشکلات اقتصادی ناشی از مدیریت داخلی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: مشکلات اقتصادی امروز شاید 20 درصدش به تحریم ها مربوط باشد اما بیشترش به مشکلات مدیریتی داخل کشور مربوط است.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه افزود: فساد کشورمان را تهدید می کند نه آمریکا لذا باید فساد در ادارات و سطوح مدیریتی کشور جمع شود.
وی از فساد به عنوان یک اژدهای هفت سر نام برد و گفت: مشکلات ارز و سکه مربوط به نحوه غلط توزیع آن است چرا باید یک نفر بتواند 50 هزار سکه بخرد هرچند باز مقصر خریدار نیست بلکه طراح این برنامه مقصر است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.