به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا تقوی که به کرمانشاه سفر کرده است، روز چهارشنبه در نشستی خبری که در تالار بعث کرمانشاه برگزار شد، افزود: بخشی از زکات جمع آوری شده نیز برای تامین آب شرب، درمانگاه، بهداشت و ساخت مسجد هزینه خواهد شد.
وی اظهار داشت: سال گذشته 370 میلیارد زکات در کشور جمع آوری شد که امیدواریم میزان زکات امسال به بیش از 400 میلیارد تومان برسد.
تقوی تصریح کرد: با وجودی که منعی وجود ندارد، یک‌ ریال از پول زکات جمع آوری شده صرف پرداخت حقوق به کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) نمی شود.
نماینده ولی فقیه در وزارت کشاورزی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های این وزارتخانه در زلزله اخیر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی یکی از نهادهای بسیار فعال در زمینه کمک به زلزله زدگان وزارت جهاد کشاورزی بود.
رییس شورای زکات کشور با بیان اینکه زکات از چند سال گذشته تشکیلاتی پیدا کرده است و رهبر معظم انقلاب رسیدگی به موصوع زکات را به نماینده خود در وزارت جهاد کشاورزی واگذار کرده اند، اظهار داشت: تعدادی از وزرا، رییس سازمان برنامه و بودجه‌ و رییس کمیته امداد عضو شورای زکات هستند و کار سیاستگذاری آن را دنبال می کنند.
تقوی با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج زکات در بین جامعه یکی از برنامه های اصلی ما است، گفت: کمیته امداد یک‌ نهاد انقلابی است که تاکنون مسئولیت جمع آوری زکات را به خوبی انجام داده است.
وی با بیان اینکه کرمانشاه یکی از مهمترین استان های کشور است، افزود: مردمی غیور و با فضلیت در این استان زندگی می کنند که همواره مدافع اسلام و انقلاب بوده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.