سیروس شهبازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پس از پیگیری های مستمر به عمل آمده مجوز گازرسانی به 51 روستای شهرستان گیلانغرب در 2 محور 'گورسفید' و 'دشت دیره' از هیات مدیره شرکت ملی گاز ایران اخذ شد.
وی افزود: مطابق مجوز اخذ شده در محور گورسفید شهرستان گیلانغرب 35 روستا با 2 هزار و 400 خانوار سکنه از گاز طبیعی بهره مند خواهند شد و در محور دشت دیره نیز 16 روستا با جمعیتی نزدیک به یک هزار خانوار به شبکه گازرسانی متصل می شوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه برآورد انجام گرفته برای اجرای این پروژه گازرسانی را بیش از 19 میلیارد ریال اعلام کرد و تصریح کرد: به طور متوسط سرانه هزینه گازرسانی برای هر خانوار در این پروژه 57 میلیون ریال خواهد بود.
وی اظهار داشت: اکنون اجرای این پروژه در مرحله تهیه پکیج گازرسانی و پیمان سپاری می باشد و بلافاصله پس از انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
شهبازی ، توسعه گازرسانی به روستاها را از برنامه های اصلی شرکت گاز کرمانشاه عنوان کرد و گفت: مطابق برنامه ریزی انجام گرفته در 2 سال آتی همه روستاهای بالای 20 خانوار استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد و ضریب نفوذ گازرسانی در بخش روستایی استان از 61 درصد فعلی به بالای 90 درصد خواهد رسید.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 2 هزار و 622 روستا و 32 شهر سکونت دارند.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.