به گزارش ایرنا ، محمدابراهیم الهی تبار روز جمعه به مناسبت سالروز عملیات مرصاد در بیانیه ای با پاسداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عملیات مرصاد افزود:' دفاع جانانه مردم استان کرمانشاه در کنار ارتش، سپاه و بسیج مردمی، پایانی خفت بار برای منافقین کوردل و بدخواهان ملت ایران رقم زد.
این بیانیه افزوده است: پنجم مرداد سالروز غرورآفرین عملیات مرصاد فرصتی ارزشمند برای بازنمایی خیانتها و جنایتهای گروهک منفور و پلید منافقین و یادآوری از جان گذشتگی و نقش آفرینی رزمندگان اسلام است.
در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنان انقلاب همواره در حال دسیسه و توطئه علیه ملت ایران هستند و برماست که ضمن دفاع از آرمان های انقلاب، با حفظ وحدت و همدلی و با اتکا به سرمایه اجتماعی، ترفندهای دشمنان را خنثی کنیم و در کنار آن مراقب عملکرد خود در داخل کشور باشیم و بدانیم کشور متعلق به همه ملت ایران است و همه صداها باید شنیده شوند'.
رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین مرصاد سه روز در برابر منافقان مقاومت کردند و سرانجام در پنجم مرداد 1367 خورشیدی شکست سختی بر آنان وارد ساختند که نزدیک به یک هزار 523 تن از افراد آنها کشته، 2 هزار و 300 تن زخمی شدند و 305 تن به اسارت درآمدند.
همچنین از تجهیزات جنگی این گروهک بیش از 120 دستگاه تانک، 400 دستگاه نفربر، 90 قبضه خمپاره ‏انداز 80 میلی‏متری، 150 قبضه خمپاره ‏انداز 60 میلی‏متری و 30 قبضه توپ 106 میلی‏متری از میان رفت.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.