هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: روز گذشته قیمت هر تن سیمان در مناطق زلزله زده از 135 هزار تومان به 175 هزار تومان رسیده است.
به گزارش ایرنا، انجمن صنفی تولید سیمان ایران، قیمت این محصول را افزایش داده است که این افزایش قیمت تاکنون به تایید شورای تنظیم بازار کشور نرسیده است.
استاندار کرمانشاه با انتقاد از این افزایش قیمت گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی همچون سیمان برای بازسازی مناطق زده استان کرمانشاه مشکل ساز خواهد بود.

** ارسال 20 هزار تن سیمان ارزان به مناطق زلزله زده
بازوند تاکید کرد: با وجود افزایش قیمت سیمان توسط کارخانه ها امروز 20 هزار تن سیمان با قیمت قبلی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال رایزنی با مقامات کشوری هستیم تا از افزایش قیمت سیمان در مناطق زلزله زده جلوگیری کنیم، افزود: در صورت قطعی شدن افزایش قیمت سیمان این امکان وجود دارد که این محصول نیز همچون فولاد با قیمتی ارزان تر در مناطق زلزله زده توزیع شود.

** افزایش قیمت سیمان غیرقانونی است
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه ، افزایش قیمت سیمان را غیرقانونی دانست و گفت: تا زمانی که ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت سیمان را تایید نکند، نمی‌توانیم مجوز افزایش قیمت را برای کارخانه ها صادر کنیم.
محسن رستمی در گفت و گو با ایرنا، تاکید کرد: وزارت صنعت و معدن تاکنون در مقابل افزایش قیمت سیمان ایستادگی کرده و ما نیز در استان کرمانشاه با توجه به روند ساخت و ساز مناطق زلزله زده با این موضوع مخالف هستیم.
وی تاکید کرد: با توجه به غیرقانونی بودن افزایش قیمت سیمان در صورت مشاهده این موضوع، با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: البته نباید این نکته را نیز فراموش کنیم که قیمت سیمان با وجود افزایش هزینه های تولید و حمل و نقل تاکنون افزایش پیدا نکرده و خواسته کارخانه داران برای افزایش قیمت منطقی است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.