کامران کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در سطح 860 هکتار از زمین های مستعد بخش مرکزی شهرستان روانسر کشت کلزا انجام شد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 630 هکتار از اراضی روانسر به کشت کلزا اختصاص داشت ، تصریح کرد: سطح زیرکشت کلزا در شهرستان روانسر در مقایسه با سال زراعی گذشته 37 درصد رشد داشته است.
مدیر جهاد کشاورزی روانسر ادامه داد: امسال هشت درصد از مزارع کلزای روانسر دچار مخاطرات تگرگ و آبگرفتگی شد و میانگین تولید کلزا به 2 هزار و 755 کیلوگرم در هر هکتار رسید.
کریمی با بیان اینکه امسال سومین سالی بود که کلزا در روانسر کشت شده اظهار داشت: توسعه کشت دانه های روغنی با محوریت زراعت کلزا از جمله برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان است.
وی برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی، استقبال خوب کشاورزان کلزا کار، انتخاب زمان کشت مناسب توسط کارشناسان، تامین و تدارک به موقع نهاده های مورد نیاز و تهیه و آماده سازی ادوات کاشت را از دلایل افزایش سطح زیرکشت این محصول در سال جاری عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی روانسر افزود: نیاز کشور به تأمین مواد اولیه تولید روغن خوراکی و رسیدن به خودکفایی در تولید دانه های روغنی، نیاز کم کلزا به آبیاری و جلوگیری از خسارت بیشتر به منابع آب های زیرزمینی و تناوب زراعی مناسب با سایر محصولات مهمترین دلایل توسعه کشت کلزا در روانسر بوده است.
شهرستان روانسر دارای 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این مقدار 16 هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.
روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
3033/7455
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.