مجید یزدان پناه روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت و ساز مدارس احداثی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سرپل ذهاب افزود: 30 مدرسه در سرپل ذهاب تخریب و یا دچار خسارت شد که از این تعداد 14 واحد آموزشی در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی دچار خسارت و یا تخریب شده است.
وی بیان کرد: برای ساخت 16 واحد آموزشی در مناطق روستایی سرپل ذهاب هیچ گونه مشکلی وجود ندارد و با اقدام های صورت گرفته ، این مدارس در مهر امسال پذیرای دانش آموزان است.
وی اظهار داشت: ساخت واحدهای آموزشی در شهر سرپل ذهاب بنا به برخی دلایل با کندی مواجه است و بنا به تاکید وزیر آموزش و پرورش و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، همکاران ما در اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس مشغول فعالیتند تا بتوانند این 14 مدرسه را تا اول مهر امسال تکمیل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با بیان اینکه با توجه به شرایط پیش آمده ، ساخت برخی از مدارس در اختیار خیران است ، گفت: مردم سرپل ذهاب نگران نباشند و به هرشکل ممکن اگر بخشی از این مدارس را تحویل بگیریم، بدون کانکس همه دانش آموزان را در ساختمان اسکان خواهیم داد و کلاس ها دایر خواهد شد.
یزدان پناه اضافه کرد که بنا به دستور وزیر آموزش و پرورش ، تیم های کاری از اول مرداد در سرپل ذهاب به صورت شیفت بندی و شبانه روزی پای کارند تا روند ساخت و سازهای واحدهای آموزشی تسریع شود تا دانش آموزان بتوانند از اول مهر امسال سر کلاس های درس حاضر شوند.
وی گفت: در سایر مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز برای تحویل مدارس مشکلی نداریم و کار ساخت واحدهای آموزشی از پیشرفت فیزیکی مطلبی برخوردار است.
وی افزود: برای کاهش نگرانی والدین و دانش آموزان ، در صورت نیاز ساختمان اداره آموزش و پرورش سرپل ذهاب برای سال تحصیلی جاری در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق ، در مقاطع مختلف تحصیلی 14 هزار دانش آموز دارد که در 193 واحد آموزشگاهی مشغول تحصیلند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.