مصطفی قبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت های دهه کرامت در قالب شورای هماهنگی و برنامه ریزی جشن های مردمی دهه کرامت کشور با محوریت دبیرخانه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد از سال ١٣٨٧ با همکاری دستگاه های مختلف مذهبی و فرهنگی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه شعار محوری برنامه های امسال جشن های دهه کرامت 'خدمت کریمانه' است ، گفت: خدمت کریمانه و صادقانه به رسم اهل بیت (ع) سنت حسنه ای است که در ایام دهه کرامت باید سرلوحه کار مسئولان اجرایی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مساجد، به عنوان پایگاه مردمی جشن های دهه کرامت باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: جشن های مردمی در دهه کرامت با محوریت مساجد برگزار می شود.
وی عطرافشانی مزار شهدا را آغازگر برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد استان در دهه کرامت عنوان کرد و گفت: معرفی دختران به جامعه، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های زندگی، تجلیل از دختران برتر در عرصه های مختلف، برگزاری کلاس های مشاوره از قبیل فرزندآوری و همسرداری، برگزاری گفتمان و قرائت زیارت امام رضا (ع) از جمله برنامه هایی است که کانون ها می توانند در این ایام مورد توجه قرار دهند.
سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد کرمانشاه، ادامه داد: دیدار با خانواده های معزز شهدا، دیدار با ایثارگران و عیادت از جانبازان، برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع بسته های فرهنگی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این دهه پرخیر و برکت است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
در این استان حدود یک هزار مسجد فعال است.
اکنون 550 کانون فرهنگی در مساجد استان کرمانشاه دایر است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.