به گزارش ایرنا، محمدرضا اسماعیلی متین روز سه شنبه در مراسم پایانی برگزاری این دوره آموزشی افزود: طرح پرورش مرغ بومی یکی از فعالیت هایی درآمدزا ویژه زنان روستایی سرپرست خانواده و یا بدسرپرست می باشد که با هدف توانمندسازی آنها اجرا شده است.
وی با اشاره به اینکه مناطق اجرای طرح، روستاهای بخش سرفیروزآباد و جلالوند بوده، گفت: در راستای اجرای این طرح، ابتدا در 13 روستای هدف زنان روستایی واجد شرایط شناسایی و بعد از ثبت نام با اجرای کارگاه های آموزشی مهارت های لازم را در پرورش مرغ بومی فرا گرفتند.
متین، با بیان اینکه حدود 365 خانوار در طرح پرورش مرغ بومی آموزش دیدند، تصریح کرد: از این افراد 130 خانوار مربوط به دهستان سرفیروزآباد و 235 خانوار نیز مربوط به دهستان جلالوند بوده اند.
وی گفت: بعد از اجرای کارگاه های آموزشی، نیمچه های 45 روزه همچنین یک هزار و 775 کیلوگرم دان مرغ بین زنان روستایی توزیع شد.
وی زمان آغاز اجرای طرح را اول اردیبهشت تا 24 تیر ماه سال جاری بیان کرد.
وی با اشاره به اینکه کارگاه های آموزشی در طول زمان اجرای طرح به صورت یک روزه برگزار شده است، افزود: در مجموع 6 کارگاه آموزشی برای توانمندسازی زنان روستایی برگزار شده است.
وی با بیان اینکه در کارگاه های آموزشی در مجموع 526 نفر روز در روستاهای هدف آموزش های لازم را فرا گرفته اند، گفت: این کارگاه های آموزشی در روستاهای طاویران علیا، طاویران سفلی، طاویران تکیه حسینی، گورگاوان، شینه، نامدار، چشمه شاهرخ و سرین عثمانوند برگزار شده است.
شهرستان کرمانشاه با یک میلیون نفر جمعیت، نیمی از جمعیت 2 میلیونی استان را در خود جا داده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.