به گزارش خبرنگار ایرنا ، حشمت الله رضایی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی دستگاه های اجرایی برای راه اندازی این طرح افزود: در این طرح که مجری آن شرکت ارتباطات زیرساخت است ، خط فیبر نوری به طول 115 کیلومتر از قصرشیرین به سومار و نفت شهر احداث می شود تا در مرز سومار یک گیت بین المللی احداث شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را 80 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: ارتقای جایگاه سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه ، ایجاد بستر ارتباطی و مطمئن با پهنای باند وسیع در مرز سومار و تامین پوشش ارتباطی تلفن همراه در شهر سومار و مسیر ارتباطی تا قصرشیرین از مزایای این طرح است.
وی بیان کرد: در سفر پارسال وزیر ارتباطات به شهرستان قصرشیرین ، درخواست طرح احداث گیت بین المللی در مرز سومار ، انتقال خط فیبر نوری از شهر قصرشیرین به بخش مرزی سومار و نفت شهر مورد موافقت قرار گرفت.
معاون فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه مرز سومار موقعیتی بسیار خاص و نقشی مهم در توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با عراق دارد ، گفت: با نهادها و دستگاه هایی که در این مسیر خدمات رسانی می کنند ، برای تسریع بخشیدن در روند اجرای این طرح ، هماهنگی های لازم صورت گرفت.
رضایی ادامه داد: ارتباطات همواره عامل توسعه است و احداث این طرح می تواند در توسعه این مناطق نقش مهمی را ایفا کند.
مرز سومار نزدیک ترین مرز کشورمان به بغداد محسوب می شود که کمترین فاصله را به کربلای معلا و استان های جنوبی عراق دارد.
بخش سومار با 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستا در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق 86 کیلومتر مرز دارد.
بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب67 کیلومتر است و در آن سوی مرز در عراق، نزدیکترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.
بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاهتر کرده است و اکنون عمده کالاها از این معبر به استان های شرقی عراق صادر می شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است
7079/7398/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.