غفار صالحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر روانسر که یکی از پروژه های سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب است که در سال 1394 با برآورد اولیه اعتباری معادل 110 میلیارد ریال آغاز شده است.
وی تأکید کرد: این پروژه به دلایلی با روند بسیار کندی مواجه بوده که خوشبختانه در طول 2 سال اخیر با پیگیری های متعدد و نظر مساعد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، از پیشرفت خوبی برخوردار شده است.
او گفت: این تصفیه خانه در زمینی به مساحت چهار هکتار و با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری روانسر همچنین به اجرای طرح شبکه جمع آوری فاضلاب اشاره کرد و گفت: پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب روانسر به طول سه کیلومتر و با اعتباری معادل چهار میلیارد و 500 میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی 25 درصدی، در دست اجراست.
وی افزود: طول شبکه فاضلاب شهر روانسر 49 کیلومتر است که تاکنون 38 کیلومتر آن به صورت مُدرن اجرایی شده و در صورت تخصیص اعتبار دیگر شبکه های سنتی شهر نیز اصلاح و بازسازی خواهد شد.
صالحی ادامه داد: طول خط انتقال فاضلاب شهر روانسر بیش از 7.2 کیلومتر است که به دلیل شرایط سختی کار از جمله بالا بودن سطح آب های زیرزمینی، ریزش ترانشه و عبور از رودخانه پایین دست سراب و انجام سپر کوبی برای اولین بار در غرب کشور این طرح با کندی صورت می گیرد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر تصریح کرد: با تأکیدات مدیرعامل شرکت و با توجه به اینکه شهر روانسر یکی از شهرهای گردشگر پذیر و تفریحی استان است جمع آوری فاضلاب و انتقال آن به محل تصفیه خانه یکی از اولویت های شرکت آب و فاضلاب استان و این امور است.
صالحی با بیان اینکه 70 درصد از شبکه های آب و فاضلاب روانسر اصلاح و بازسازی شده، افزود: 100 درصد جمعیت شهری در شهرهای روانسر و شاهو تحت پوشش شبکه توزیع آب و 90 درصد نیز تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.