روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سرسرای جلسات تدبیر استانداری برگزار شد، افزود: دبیرخانه این کارگروه موظف است برنامه های اشتغال استان را با جدیت بیشتری پیگیری کند زیرا عملکرد گذشته آن قابل قبول نیست.
وی با بیان اینکه همه وظیفه داریم در راستای اشتغالزایی نهایت تلاش خود را بکار گیریم، اظهار داشت: برای مجموعه ای که قرار است خودش متولی اشتغال در استان باشد انتظار تلاش و پیگیری بیشتری می رود که تمامی موانع بر سر راه اشتغال را رفع نماید.
وی با اشاره به طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی خاطرنشان ساخت: با توجه به وجود رتبه بالای استان در بحث بیکاری انتظار است که همه در زمینه ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال تلاش کنیم اما متاسفانه در برخی از موارد بازرسان اداره کار و بیمه تامین اجتماعی با توجه به سخت گیری های بیش از حد خود مانع از اشتغالزایی در استان می شوند لذا از اداره کار و تامین اجتماعی استان می خواهیم که با قاطعیت با این افراد برخورد کنند.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: خیلی جای تعجب دارد استانی با مشکل بیکاری مواجه باشد اما از آن طرف عده ای به لحاظ سخت گیری های بی مورد مانع ایجاد اشتغال شوند لذا ما دیگر این عملکرد اداره کار و تامین اجتماعی را قبول نخواهیم کرد و از دستگاه های ذیربط به ویژه اداره فنی و حرفه ای انتظار داریم که طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی را برای استان به صورت دقیق پیگیری کنند.
بازوند بیان داشت: این طرح بسیار خوبی است که می تواند اشتغال مناسبی را برای استان ایجاد کند.
وی گفت: تا شنبه هفته آینده باید شاهد اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان باشیم و یک تغییر اساسی در اجرای آن برای استان رقم بخورد.
وی همچنین از بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی استان خواست که تلاش کنند تا هفته آینده روند پرداختی های تسهیلات اشتغال فراگیر در استان با افزایش چشمگیری همراه باشد.
استاندار کرمانشاه در ادامه از بانک توسعه تعاون نیز خواست که تلاش های خود را برای تسریع در پرداختی های تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بکار گیرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت با 21/6 درصد نرخ بیکاری در صدر استان های کشور قرار دارد.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.