صادق خدادادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص خسارت های وارده به واحدهای مسکونی در اثر وقوع زلزله 4 و هشت دهم ریشتری شب گذشته در شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت : این زمین لرزه به برخی واحدهای مسکونی آسیب جزیی زده است .
وی افزود: این زمین لرزه چند مصدوم نیز داشته است که به صورت سرپایی مداوا شده اند.
وی تاکید کرد که پس از وقوع زمین لرزه جلسه مدیریت بحران شهرستان ثلاث باباجانی تشکیل شد و استاندار و معاونان استانداری نیز پیگیر حادثه بودند تا در صورت نیاز خدمات رسانی لازم به نحو مطلوبی انجام شود.

**زلزله ثلاث باباجانی 12 مصدوم داشت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، از مصدوم شدن 12 نفر در اثر وقوع زلزله 4 و هشت دهم ریشتری شب گذشته در شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی خبر داد.
محمدرضا امیریان افزود: مصدومان این حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند و فقط یک نفر از آنها به بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود اعزام شد.
وی محل وقوع زمین لرزه چهار و هشت دهم ریشتری را عمق 10 کیلومتری زمین در حوالی شهر تازه آباد عنوان کرد و افزود: زمین لرزه دیگری با شدت چهار و 2 دهم ریشتر بامداد بامداد امروز قصرشیرین را لرزاند که تا این لحظه از تلفات آن گزارشی نداشته ایم.
امیریان ادامه داد که از شب گذشته نیروهای امدادی هلال احمر در حالت آماده باش قرار دارند و تیم های این جمعیت در حال ارزیابی منطقه هستند.

** زلزله قصرشیرین خسارتی نداشت
فرماندار قصرشیرین نیز گفت: زلزله 4 و 2 دهم ریشتری بامداد چهارشنبه که این شهرستان را به شدت لرزاند، تاکنون خسارتی در بر نداشته است.
مرادعلی تاتار افزود: هم اکنون با اعزام گروه های ارزیاب به منطقه، دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران نیز پای کار هستند و در حال آماده باش به سر می برند.
وی اظهارداشت: اکثر مردم قصرشیرین با وجود گرمای هوا، شب گذشته را به دلیل ترس ناشی از زمین لرزه و پس لرزه های شدید، تا صبح در بیرون از منازل به سر بردند.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: دستگاه های امدادی و خدمات رسان به صورت کامل در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز به امداد رسانی و ارائه خدمات لازم به مردم بپردازند.

** وقوع حدود 30 پس لرزه در استان کرمانشاه
شبکه ‌لرزه‌ نگاری استان کرمانشاه نیز تعداد پس‌ لرزه‌های شب گذشته تاکنون را حدود 30 مورد اعلام کرده است.
طبق این گزارش، تمام این پس ‌لرزه‌ها در ادامه زلزله بزرگ 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته بوده است.
ساعت 22 و 27 دقیقه شب گذشته زمین لرزه ای با بزرگی چهار و هشت دهم ریشتر در 15 کیلومتری تازه آباد، 26 کیلومتری جوانرود و 35 کیلومتری کوزران کرمانشاه رخ داد.
ساعت 2 و 43 دقیقه بامداد امروز نیز زمین لرزه دیگری با بزرگی چهار و 2 دهم ریشتر در اطراف قصرشیرین و در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7457/7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.