به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رضا رحیمی روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات شهدای دولت استانداری، افزود: این میزان اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی و در قالب تسهیلات طرح اشتغال روستایی عشایری، رونق تولید، خوداشتغالی و اشتغال در مناطق زلزله زده اختصاص یافته است.
وی همچنین توضیح داد که یک هزار میلیارد ریال نیز کمک فنی اعتباری در اختیار ادارات و سازمان های مرتبط با حوزه اشتغال قرار گرفته که در قالب تسهیلات کم بهره در اختیار کارآفرینان قرار گیرد.
وی بیکاری را مهمترین مشکل فعلی استان کرمانشاه دانست و گفت: با وجود همه تلاش های نظام جمهوری اسلامی و دولت های مختلف این مشکل هنوز پابرجاست.
او ایجاد زنجیره های تولید را یکی از راهکارهای برون رفت از بحران بیکاری دانست و گفت: اکنون در کرمانشاه واحدهای تولیدی زیربنایی زیادی از جمله خودروسازی و پتروشیمی ایجاد شده که در صورت ایجاد زنجیره های در زیرمجموعه این واحدها می توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد.
وی با تاکید بر رفع موانع تولید در استان کرمانشاه از مسئولان وزارت کار خواست طرح های اشتغالزایی استان را سریع و در کمترین زمان ممکن بررسی کنند.
وی تاکید کرد که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه را که نرخ بیکاری بالایی دارد متفاوت و ویژه ببیند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ کار در استان توسط ادارات و سازمان های مرتبط شد و گفت: این موضوع باید با آموزش و اطلاع رسانی مناسب در راستای کاهش نرخ بیکاری در دستور کار قرار گیرد.
رحیمی به مشکلات اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و افزود: دشمنان برای جلوگیری از استقلال و خودکفایی ملت ایران بر سر راه پیشرفت این ملت مانع ایجاد می کند که باید با وفاق و همدلی مانع از تحقق اهداف آنان شویم.
در این مراسم از خدمات داود یاوری قدردانی و حسن عزیزی به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه منصوب شد.
عزیزی اهل شهرستان سرپل ذهاب و برادر مرحوم احمد عزیزی شاعر انقلاب است.
عزیزی سال 70 به عنوان مدیرکل فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه خدمت کرده است و همچنین مدیرکلی فنی و حرفه ای اردبیل و البرز را در کارنامه کاری خود دارد.
آخرین پست او ریاست تربیت مربی مرکز آموزش فنی و حرفه ای البرز بوده است.
داوود یاوری پیش از این به مدت چهار سال به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه فعالیت داشت.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.