داریوش جودکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان کرمانشاه پس از کسب خبر فعالیت قاچاقچیان و نظارت و کنترل دقیق محورهای ورودی به کرمانشاه در ایست و بازرسی محور غربی به یک خودرو باربری مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی اظهار داشت: پس از بازرسی دقیق این خودرو در زیر بارهای چوب صنوبر آن، تعداد یک میلیون و 480 هزار نخ انواع سیگار خارجی که بطور ماهرانه ای زیر محموله چوب جاسازی شده بود، کشف شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در ادامه گفت: سایر متهمان در این رابطه با ترفندهای خاصی دستگیرو پرونده به شعبه هشتم ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
جودکی اضافه کرد که شعبه مذکور پس از استماع نظرات و قرائت محتویات پرونده و جری تشریفات قانونی براساس مستندات قانونی متهم ردیف اول آقای م – ص را به اتهام مباشرت در قاچاق تعداد سیگارت های مکشوفه علاوه بر ضبط کالا به مبلغ هشت میلیارد و 170 میلیون ریال محکوم کرد.
وی افزود: همچنین متهم ردیف دوم آقای الف – ص از حیث معاونت در قاچاق به مبلغ چهار میلیارد و 85 میلیون ریال و متهم ردیف سوم آقای ه – ص را از حیث مباشرت در حمل سیگارهای مذکور علاوه بر ضبط خودرو به مبلغ چهار میلیارد و 85 میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و واردات، صادرات و ترانزیت کالا از طریق 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی در شهرستان قصرشیرین انجام می شود.
همچنین علاوه بر این 2 مرز رسمی، پنج معبر مرزی نیز در استان کرمانشاه به صورت قانونی فعال است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.