حمایتهای همه جانبه امام خمینی (ره) از آرمان فلسطین و به ویژه تدبیر و دوراندیشی ایشان در زمینه مردمی و اسلامی کردن مبارزه علیه رژیم صهیونیستی، نور امیدی در جوامع اسلام ایجاد کرد که امروز با گذشت چندین دهه از حضور ملت ها در صحنه نمایش اقتدار علیه رژیم صهیونیستی ، با پیدایش بیداری اسلامی، زمینه های لازم برای آزادی قدس شریف فراهم شده است.
در حقیقت می توان پیروزی های پی در پی امت اسلامی علیه نظام سلطه و صهیونیسم جهانی را در عرصه های مختلف به ویژه نتایج حاصل از بیداری اسلامی را در پیوند معنادار با روز جهانی قدس و آثار آن جستجو کرد.
فشار افکار عمومی بر رژیم صهیونیستی ناشی از تاثیر حمایت های مردمی از آرمان فلسطین، سیاست های این رژیم را در عرصه جهانی و منطقه ای ناکارآمد کرده و این وضعیت زمینه از بین رفتن حس اعتماد صهیونیست ها را به این رژیم فراهم کرد و آنها را در جهان منزوی کرده است.
در پرتو تدبیر الهی امام (ره) برای نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، امت اسلامی و آزادیخواهان جهان به حمایت از آرمان فلسطین و در مقابل صهیونیسم بین الملل قیام کرده اند و روز قدس وجدان های خفته را بیدار کرده است.
پیروزی انقلاب اسلامی ، نور امیدی در دلهای مشتاق تمامی مستضعفان جهان ایجاد کرد ، حضرت امام (ره) و دولت انتخابی ایشان از همان آغازین روزهای پیروزی بر استکبار آمریکا و غرب ، دفاع از مستضعفان بخصوص مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف را به عنوان یکی از اصول مهم و برگشت ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران نهادینه کردند.
ابتکار بی نظیر حضرت امام خمینی (ره) ، دشمنان اسلام و قدس شریف را غافلگیر کرد ، امام (ره) با این اقدام راهبردی، به رژیم صهیونیستی و حامیان آمریکایی و غربی آن فهماند که از این پس نه قدس و فلسطین، که هیچ مظلوم و محرومی در تمام جهان دیگر تنها نیست.
پس از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس و دفاع از مردم فلسطین ، مسلمانان جهان نیز به تاسی از رهبر و امام امت اسلامی همه ساله راهپیمایی روز جهانی قدس را باشکوه هرچه تمامتر برگزار می کنند.
روز قدس و بازتاب فوق العاده و گسترده آن در سطح جهان ، قدس و ملت فلسطین را از تنهایی و انزوا نجات داد و اعتماد به نفس از دست رفته مردم این این سرزمین را به آنها باز گرداند.
تجلیل و بزرگداشت روز جهانی قدس و دفاع از ملت فلسطین در سراسر جهان ، باعث امید و دلگرمی مسلمانان فلسطینی شده است ، مبارزان فلسطینی با این احساس که یک و نیم میلیارد مسلمان و بسیاری از انسانهای آزاده جهان، از آنان و قیام آنان در برابر رژیم اشغالگر قدس حمایت می کنند ، با نشاط و دلگرمی مضاعفی به دفاع از قدس شریف و آرمان های مقدس خویش، رو آورده اند.
روز قدس روز بیداری همه ملت های آزاده و به ویژه مسلمانان علیه ظلم و بیداد استکبار بین الملل و روزی است که مستضعفان جهان انزجار و نفرت خود را از عملکرد صهیونیسم بین الملل در به خاک و خون کشیدن میلیون ها انسان در اقصی نقاط جهان و به ویژه در فلسطین اعلام می کنند.
7079/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.