به گزارش خبرنگار ایرنا ، زهرا کریمی روز چهارشنبه در شورای اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ افزود: به نظر می رسد روند بازسازی در مناطق زلزله زده کند است و تحقق وعده ها در این مناطق ممکن است تا 2 سال نیز طول بکشد.
وی اضافه کرد: با وجود کارهای خوبی که در مناطق زلزله زده انجام شده است اما در این مناطق متاسفانه اندوه غالب است و حتی کارکنان دولت در این مناطق که باید اهرم هایی برای ایجاد امید باشند، خودشان افسرده هستند.
او ادامه داد که مناطق آسیب دیده از خطرات طبیعی به واسطه بازسازی فرصت های اشتغال زیادی نیز باید ایجاد بکنند و این موضوع می تواند از تجهیزات صنعتی گرفته تا نیروی کار را بسیج کند.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور اشغال پیشنهاد داد که می توان بعد از توافق با نظام وظیفه از توان سربازانی که مهندس هستند برای بازسازی مناطق زلزله زده استفاده کرد.
کریمی در خصوص وضعیت کلی اشتغال در کرمانشاه نیز گفت که این استان در دوران جنگ دچار فرار سرمایه شد و با توجه به اینکه دولت به تنهایی نمی تواند ایجاد توسعه کند لذا نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه استان هستیم که این موضوع نیازمند زمان است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.