مهناز فتاحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به ابتکار کانون پرورش فکری استان، کودکان کرمانشاهی در مرکز شماره 10 (خانه جلیلی)، با آداب و رسوم و سنت رایج در میان خانواده های قدیم کرمانشاه آشنا می شوند.
او گفت: این مرکز که به خانه جلیلی معروف است، با آماده سازی و قرارگیری طرح های مناسب هنری، به خانه موزه تبدیل می شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند در آن با گوشه های مختلف زندگی خانواده های کرمانشاهی در روزگار قدیم آشنایی پیدا کنند.
وی اظهار داشت: با خریداری خانه جلیلی از سوی کانون پرورش فکری کرمانشاه از سال ها قبل، این محل پس از بازسازی به صورت مرکز کانون پرورش فکری در حال خدمت رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان منطقه است.
فتاحی همچنین گفت: به پیشنهاد اعضای شورای فرهنگی اداره کل کانون استان و با توجه به فضای مناسب تاریخی خانه جلیلی، به زودی این مکان علاوه بر اینکه به صورت مرکز کانون در خدمت کودکان خواهد بود، بخشی از آن نیز با تغییرات هنری و اضافه کردن نمادها و اشیا تاریخی به صورت خانه موزه پذیرای کودکان، نوجوانان، خانواده ها و حتی توریست های ایرانی و خارجی خواهد بود.
وی افزود: در این خانه موزه، ضمن طراحی بافت قدیم مشاغل استان کرمانشاه، به معرفی آداب و سنن قدیمی در میان خانواده های کرمانشاهی نیز پرداخته خواهد شد.
او معرفی فرهنگ، ادبیات، مشاهیر، ابنیه های تاریخی و فرهنگی را از برنامه های اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برای آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ کهن این استان ذکر کرد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که حدود 21 درصد از این جمعیت زیر 15 سال سن دارند.
اکنون حدود 40 هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه زیرپوشش برنامه های کانون پرورش فکری هستند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.