به گزارش ایرنا؛ دکتر قباد محمدی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از پنج داروی جدید ضد ویروس در کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: تولید این داروها نه تنها نیاز کل کشور را پوشش می دهد بلکه ظرفیت صادرات مناسبی دارد و در سال های آینده، محصولات این شرکت می تواند به کشورهای دنیا صادر شود.
او با بیان اینکه این داروها در کارخانه داروسازی باختر بیوشیمی کرمانشاه تولید شده است، افزود: این کارخانه بزرگترین واحد تولید داروهای ضد ویروس در کشور است.
این 5 قلم داروی خوراکی رونمایی شده شامل قرص Sofosbuvir+Velpatsvir، قرص Tenofovir alfenamide fumarate، قرص Emtricitabine /Tenofovir Alfafenamide Fumarate، داروی Emtricitabine + Tenofovir Disoprixil و داروی Doul tegravir است.
2 قلم داروی نخست با ترکیبات جدید برای درمان هپاتیت C و هپاتیت B برای نخستین بار در کشور تولید می شود و ایران پس از آمریکا و اروپا، تولید کننده این دارو است و سه داروی دیگر نیز ضد ویروس (HIV) ایدز است.
محمدی تصریح کرد: داروهای جدید کنترل و پیشگیری از ایدز برای اولین بار در کشور تولید می شود.
شرکت داروسازی باختر بیوشیمی واقع در شهرک صنعتی کرمانشاه اکنون 150 قلم دارو تولید می کند و این شرکت اولین تولید کننده داروهای خوراکی MS است.
وزیر بهداشت در قالب سفری 2 روزه امروز وارد کرمانشاه شد و با حضور او 40 طرح بهداشتی و درمانی در استان افتتاح شد.
وزیر بهداشت روز جمعه به شهرستان سرپل ذهاب سفر می کند و در روستای 'قلعه بهادری' دشت ذهاب به معاینه چشم مردم این مناطق می پردازد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.