به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در همایش تجلیل از مقام معلم که در تالار گل نرگس کرمانشاه برگزار شد، افزود: معلمان نباید دغدغه معیشت و مشکلات شخصی داشته باشند.
وی اظهار کرد: تحولات سریع علمی و اتفاقات جهان ایجاب می کند، اطلاعات معلمان بروز باشد و گرنه نمی توانند پاسخگوی نیاز دانش آموزان باشند.
او سرنوشت کشور را در تولید خودباوری دانست و گفت: سرنوشت هر کشوری در دست مردمان آن جامعه است و آن جامعه را نیز باید معلمان تعلیم دهند.
استاندار کرمانشاه در پایان از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون ریال کمک به آموزش و پرورش مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: حل مشکلات فرهنگیان جزء اولویت های کاریم است.

** پرداخت طلب معلمان تا پایان اردیبهشت
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این همایش گفت: همه مسئولان و دست اندرکاران امروز، روزی شاگرد معلمان بوده اند و تعلیمات خود را از آنها فرا گرفته اند، پس امروز باید معلمان را فراموش نکنند.
مجید یزدان پناه، در ادامه از پرداخت 435 میلیارد ریال بدهی آموزش و پرورش به معلمان استان تا پایان ماه اردیبهشت خبر داد.
وی همچنین از شناسایی 209 هزار و 500 متر مربع زمین و 38 دستگاه آپارتمان متعلق به آموزش و پرورش استان کرمانشاه در پنج ماه گذشته خبر داد.
یزدان پناه در ادامه به وعده 30 میلیارد ریالی وزارت نفت به آموزش و پرورش کرمانشاه در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد هرچه سریعتر این کمک برای حل مشکلات و تجهیز مدارس به دست آموزش پرورش استان برسد.
او با اشاره به زلزله 7/3 دهم ریشتری استان کرمانشاه اعلام کرد: با توجه به شروع فصل گرما در برخی از مناطق زلزله زده، 261 دستگاه کولر به مدارس این مناطق ارسال شده است.
وی همچنین به برگزاری کلاس های فوق العاده درسی برای کنکوری ها و رفع عقب ماندگی درسی دانش آموزان مناطق زلزله زده در اردوگاه های آموزش و پرورش کرمانشاه و تهران خبر داد و گفت: آموزش و پرورش برای رفع عقب افتادگی درسی دانش آموزان زلزله زده از هیچ تلاشی مضایقه نکرده است.

** سهمیه کنکور برای مناطق زلزله زده
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش از تلاش های نمایندگان مجلس برای ارتقای امکانات رفاهی و رفع مشکلات معیشتی معلمان خبر داد و گفت: اعتبار هر جامعه ای به معلمان آن جامعه وابسته است.
احمد صفری، با بیان برای کنکوری های مناطق زلزله زده پنج درصد سهمیه در سال جاری لحاظ می شود، از ایثار معلمان در برگزاری فوری کلاس های درس با وجود اینکه که خود آسیب دیده بودند، قدردانی کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، 325 هزار دانش آموز و 28 هزار فرهنگی و چهار هزار و 600 مدرسه دارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.