علی محمد زوراوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بیشترین بارش در طول 2 روز گذشته از شهرستان روانسر به مقدار 63.7 میلی متر، کوزران 60 میلی متر و پاوه 32.6 میلی متر گزارش شد.
وی ادامه داد: کمترین بارش نیز متعلق به سومار با هفت میلی متر، سرارود با 11 میلی متر و کرمانشاه و گواور با 16 میلی متر بوده است.
زوراوند همچنین با بیان اینکه با این مقدار بارش، میانگین بارندگی های امسال استان (اول مهر 96 تا هشتم اردیبهشت 97) به 424 میلی متر رسیده است، گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل برابری می کند اما در مقایسه با بارش های بلندمدت کاهش 2 درصدی را نشان می دهد.
معاون هواشناسی کرمانشاه ادامه داد: براساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه بارشی حاکم در منطقه، همچنان تا روز دوشنبه، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعد و برق در سطح استان می شود.
وی افزود: بارش، در نیمه شمال غربی (اورامانات) و نواحی جنوبی استان شدت بیشتری دارد و در بعضی ساعات با وزش باد نسبتاً شدید، آبگرفتگی معابر عمومی و رگبار تگرگ نیز همراه خواهد شد.
زوراوند با بیان اینکه گرد وغبار موجود، در حال خروج از جو استان است، افزود: به دلیل تقویت میدان های باد جنوبی در منطقه، احتمال این که طی ساعاتی از اواخر وقت امروز تا ظهر فردا (یکشنبه) هوای استان بخصوص در مناطق مرزی دوباره غبارآلود شود دور از انتظار نیست.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.