به گزارش ایرنا، این آبرسانی توسط سه ایستگاه پمپاژ با مجموع ظرفیت یک متر مکعب در ثانیه صورت می گیرد و آب سد مخزنی شهدای ازگله را به اراضی دشت های این منطقه سرازیر می کند.
طول شبکه آبیاری در این مسیر 14 کیلومتر است که منجر به افزایش 10 هزار تنی تولیدات کشاورزی منطقه می شود.
بنابر اعلام شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، اجرای این طرح میزان درآمد کشاورزان منطقه را حدود 10 برابر افزایش می دهد و با افزایش اشتغال روستائیان مانع مهاجرت ساکنان مرزنشین منطقه می شود.
سد مخزنی شهدای ازگله در شهرستان ثلاث باباجانی(غرب استان کرمانشاه) ظهر امروز با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
این سد که با تلاش مهندسان قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران ساخته شده، از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی است که به ارتفاع 65 متر از پی احداث شده و دارای مخزنی به حجم 30 میلیون متر مکعب است.
آب انتقالی سد شهدای ازگله پس از ورود به مخزن سد که اولین سازه از مجموعه اجزای طرح بزرگ گرمسیری استان کرمانشاه است، وارد سامانه اصلی گرمسیری شده و برای مصرف در این حوضه توزیع می شود.
طرح گرمسیری از طرح های مهم و زیر بنایی در نیمه غربی استان های کرمانشاه و ایلام به طول حدود 400 کیلومتر در دست ساخت است.
با اجرای این طرح، بیش از یک میلیارد مترمکعب آب به صورت سالانه به حوضه گرمسیری منتقل می شود که در کنار رودخانه های محلی می تواند حدود 1.6 میلیارد مترمکعب آب مورد نیاز شرب، کشاورزی و صنعت را برای توسعه منطقه فراهم کند.
شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
وزیر نیرو عصر امروز هم از وضعیت آبرسانی و برق رسانی مناطق زلزله‌ زده سرپل ذهاب بازدید می کند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7444/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.