به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند چهارشنبه در جلسه شورای اداری کرمانشاه که با حضور وزیر نیرو در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: زلزله مهیب شامگاه 21 آبان که حدود 10 هزار کیلومتر از وسعت استان را تحت تاثیر قرار داد.
وی ادامه داد: این زلزله مهیب تهدیدی بود که می توان آن را به فرصت تبدیل کنیم که در این راستا مقاوم سازی 13 هزار واحد روستایی و هشت هزار واحد شهری در دستور کار قرار دارد.
بازوند همچنین با بیان اینکه بخش زیادی از خسارت های وارد آمده به استان در اثر زلزله 7.3 ریشتری مربوط به زیرساخت های آب و برق بوده است، گفت: تاکنون مبلغ 500 میلیارد تومان از خسارت های وارد آمده ابلاغ شده که امیدوارم به زودی تخصیص یابد.
استاندار کرمانشاه در ادامه به اجرای طرح گرمسیری و در دست اجرا بودن طرح سردسیری اشاره و اظهار کرد: این 2 طرح نقش بسیار مهمی در توسعه و شکوفایی استان خواهند داشت که از وزیر نیرو انتظار می رود به کرمانشاه با توجه به ظرفیت ها و قابلیت هایی که دارد، نگاهی ویژه داشته باشد.
وی همچنین خواستار توجه ویژه به سد بیستون شد و گفت: اگر این پروژه به دست فراموشی سپرده شود و اعتبارات مورد نیاز آن تامین نگردد، تا 10 سال آینده بسیاری از واحدهای صنعتی مسیر کرمانشاه به بیستون مجبور به فعالیت با حداقل ظرفیت تولیدی خواهند شد و در نتیجه کارگران زیادی بیکار می شوند.
بازوند همچنین خواستار تخصیص اعتبار لازم برای ساماندهی فاضلاب شهر شد و گفت: قسمت زیادی از این فاضلاب به رودخانه قره سو که می توانست محل خوبی برای گردشگری و سرمایه گذاری باشد، سرازیر می شود.
استاندار کرمانشاه همچنین به نرخ بالای بیکاری استان اشاره و اظهار کرد: یکی از راه هایی که می تواند در حل این مشکل چاره ساز باشد جذب سرمایه گذار است و در این راستا باید بسیاری از بوروکراسی های اداری غیرضرور را حذف کرد.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری نیز خواستار توجه ویژه به بحث جذب سرمایه گذار در سال 97 شده اند و این مهم جز با همت مدیران و مسئولان کشوری بدست نمی آید.
بازوند به نامگذاری امسال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی نیز اشاره و اظهار کرد: مخاطب سخنان رهبری همه مردم و مسئولان بودند و همگی موظفیم برای عملیاتی شدن شعار سال نهایت توان و تلاش خود را به کار گیریم.
استاندار کرمانشاه همچنین اعلام کرد: رونق ساخت و ساز در روند بازسازی مناطق زلزله زده موجب ایجاد یک تحرک و پویایی در حوزه عمرانی و تولیدی استان شده است.
بازوند افزود: نرخ بیکاری استان پس از مدت ها در فصل زمستان شاهد یک کاهش دلگرم کننده بود که این اتفاق دلگرم کننده به دلیل تلاش هایی است که در زمینه فرصت سازی از تهدید زلزله صورت گرفته است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.