به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راه های توسعه اقتصادی استان حمایت از بخش خصوصی است.
وی با بیان اینکه راه برای حضور سرمایه گذاران در استان باید باز باشد، افزود: هر قدر از این افراد حمایت شود شاهد استانی توسعه یافته تر خواهیم بود و اقتصادی پویاتر خواهیم داشت.
بازوند ادامه داد: یکی از بهترین هنرهایی که مدیران و فرمانداران می توانند نشان دهند جذب سرمایه گذار و فراهم کردن امکانات لازم برای کار کردن آن هاست.
استاندار کرمانشاه گفت: حذف قوانین دست و پا گیر و تلاش برای تسهیل اخذ مجوز از سوی بخش خصوصی موضوعی است که مسئولان استانی باید به آن توجه کنند.
وی در ادامه با اشاره به موقعیت خوب استان در امر صادرات اظهار کرد: با تقویت زیرساخت ها و رونق بازارچه های مرزی می توانیم سهم استان از کل صادرات کشور به عراق را افزایش دهیم.
بازوند همچنین با اشاره به جلوتر بودن میانگین رشد صادرات کرمانشاه به عراق نسبت به کشور گفت: در حالی که سال قبل صادرات از کل کشور به عراق نسبت به سال 95 چهار درصد رشد داشته است، این رقم در کرمانشاه به 9 درصد می رسد.
استاندار کرمانشاه، همچنین رشد 31 درصدی صادرات استان در نیمه دوم سال 96 نسبت به نیمه اول این سال را یک موفقیت برای استان دانست و ابراز امیدواری کرد این رشد در سال 97 نیز ادامه پیدا کند.
وی در پایان با بیان اینکه بیشترین صادرات استان به کشور عراق صورت می گیرد، گفت: باید کم کم به فکر توسعه صادرات خود به سایر کشورهای منطقه باشیم و سهم بیشتری از بازار آن ها را بدست آوریم.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال نقش مهمی در صادرات ایران به این کشور دارد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.