به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا ملا محمد محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شافعی، انشقاق و عافیت طلبی برخی کشورهای اسلامی را عاملی برای گستاخی اسرائیل و خشنودی غرب دانست و افزود: غربی ها و بخصوص آمریکا با حضور در منطقه خاورمیانه به دنبال بهره برداری از منابع و ظرفیت های مختلف کشورهای مسلمان هستند.
او همچنین ستم و کشتاری را که در غزه به دست رژیم سفاک صهیونیستی اتفاق می افتد، جنایتی آشکار دانست و گفت: 40 شهید و بیش از سه هزار زخمی از زن و مرد و کودک برای مجامع حقوق بشری و بین المللی قابل دیدن نیست و چشمان خود را بر روی این کشتار بسته اند.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه با اشاره به شعار سال و حمایت از کالای ایرانی، بازگشت، اعتماد به کالاهای ایرانی و تسهیلات و حمایت های مسئولان را در این زمینه ضروری دانست و از تولیدکنندگان خواست به ارتقا کیفیت تولیدات خود اهمیت دهند و با کم فروشی و بی کیفیتی تولیدات بی اعتمادی را تبلیغ نکنند.
ماموستا محمدی، همچنین با شکرگذاری به درگاه پروردگار در عنایت ویژه در بارش باران، ضمن درخواست از مردم برای صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف، نگرانی کم آبی را جدی و مدیریت صحیح منابع را ضروری دانست.
وی مراقبت از طبیعت را وظیفه هر فرد مسلمان دانست و از کسانی که به طبیعت می روند خواست با بی توجهی ، فصل رشد گیاهان و نباتات را مختل نکنند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های نماز به معراج پیامبر اکرم (ص) و آیاتی از سوره مبارکه اسرا، به برکات سفر روحانی پیامبر (ص) و توجه و رحمت پروردگار به امت اسلامی، گفت: حضرت محمد (ص) هر آنچه برای امتش سعادت دنیوی و اخروی به همراه داشت از خداوند تمنا داشت و آیا امروز رفتاری که برخی نسبت به دستورات و توصیه های آن حضرت دارند ، ظلم بزرگی به اسلام و ایشان نیست؟
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.