به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم کرمانشاه در هفته گذشته سفر 'محسن رضایی' دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناطق زلزله زده استان بود که وی در حاشیه بازدید از این مناطق خواستار توجه به مساله معیشت، اشتغال و درآمد زایی زلزله زدگان کرمانشاهی شد.
وی ادامه داد: کار اسکان موقت زلزله زدگان به سرعت پیش رفته ولی در بحث اسکان دایمی زلزله زدگان مشکلات جدی وجود دارد که باید حل و فصل شود.

** عملکرد خوب نیروهای سپاه در حادثه زلزله
امام جمعه موقت تهران نیز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده گفت: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حادثه زلزله مهیب غرب استان کرمانشاه در خدمات رسانی و امداد به زلزله زدگان بسیار خوب عمل کردند.
حجت الاسلام والمسلمین 'محمدحسن ابوترابی فرد' با بیان اینکه نیروهای سپاه در همان روز بعد از زلزله برای امداد رسانی به زلزله زدگان در مناطق زلزله زده حضور یافتند و به ارائه خدمات لازم به آسیب دیدگان پرداختند، افزود: امدادرسانی و اعزام تیم های پزشکی و عملیات نجات آسیب دیدگان و همچنین آواربرداری از مجموعه اقدام های ارزشمند نیروهای سپاه در جریان زلزله بود.

** زمین لرزه 5.3 ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند
زمین لرزه ای به بزرگی 5.3 ریشتر ساعت 13 و پنج دقیقه روز یکشنبه (12 فروردین) شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند، این زمین لرزه در کرمانشاه و شهرستان های غربی و شمال غرب استان کرمانشاه احساس شد و اکثر مردم به خیابان ها ریختند.
رییس مرکز فوریت های پزشکی قانونی کرمانشاه، تعداد مصدومان این زلزله را 54 نفر عنوان و اظهار کرد: بیشتر این مصدومان به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند و تنها چند نفر هم اکنون در بیمارستان های سرپل ذهاب و کرمانشاه بستری شدند.
صائب مدرسی اظهار کرد: مصدومان این حادثه ساکن شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین بودند.

** افزایش بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: میزان ورود گردشگران به استان در نوروز امسال 2 درصد، اسکان در اماکن اقامتی 6 درصد و بازدید از اماکن تاریخی 34 درصد رشد داشته است.
جلیل بالایی افزود: در نوروز امسال، یک میلیون و 995 هزار و 244 گردشگر وارد استان شدند که نسبت به نوروز 96 رشد 2 درصدی داشته است.
وی یادآوری کرد: در تعطیلات نوروزی 285 هزار و 781 نفر شب هم در اماکن اقامتی استان اسکان داشتند که از نوروز سال گذشته 6 درصد بیشتر بوده است.
بالایی با بیان اینکه بازدید از آثار تاریخی و اماکن تفریحی دارای بلیط استان کرمانشاه در نوروز 97 به 217 هزار و 470 نفر رسید، افزود: این مقدار نسبت به سال قبل 34 درصد رشد نشان می دهد به گونه ای که استان کرمانشاه رتبه پنجم کشور را در بلیط فروشی اماکن تاریخی و تفریحی کسب کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: مجموعه تاریخی طاق بستان با 105 هزار بازدید و 26 درصد رشد نسبت به نوروز 96 رتبه اول بیشترین بازدیدها را داشته است و مجموعه تاریخی بیستون با 59 هزار بازدید و 51 درصد رشد و غار قوری قلعه با 25 هزار بازدید و 45 درصد رشد در رده های دوم سوم قرار گرفتند.

** شهرام ناظری مرکز فرهنگی در کرمانشاه می سازد
شهرام ناظری از اساتید آواز ایران در دیدار با استاندار کرمانشاه و با تاکید بر اینکه همیشه یک چهره فرهنگی بوده ام، گفت: با راه اندازی مرکز فرهنگی می خواهم آرامشی به جوانان شهر کرمانشاه بدهیم که بتوانیم سطح فرهنگ را بالا ببریم.
وی با بیان اینکه در 40 سال فعالیت فرهنگی هیچ گونه مسئولیت اداری نداشته ام و هرگز هم یک چهره سیاسی نبوده و نخواهم بود، اظهار کرد: در نیم قرن گذشته امتحان وفاداری خود را به کرمانشاه پس داده ام و آماده‌ همکاری با مسئولان استان برای تاثیرگذاری در عرصه فرهنگی هستم.
استاندار کرمانشاه نیز گفت: استاد شهرام ناظری افتخاری بزرگ برای کشور و سرمایه ای عظیم برای استان است که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.
هوشنگ بازوند افزود: ساخت مرکز فرهنگی توسط استاد ناظری در کرمانشاه حرکتی ارزشمند برای آینده فرهنگی استان است.

** اسکان 67 هزار مسافر نوروزی در مدارس کرمانشاه
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: 67 هزار نفر روز میهمان فرهنگی و غیرفرهنگی از آغاز تا پایان تعطیلات نوروزی در مدارس و مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.
جهانگیر صفری افزود: این تعداد میهمان در قالب 12 هزار و 163 خانوار از امکانات رفاهی و اقامتگاه های آموزش و پرورش استفاده کرده و در این مدت از جاذبه های گردشگری کرمانشاه نیز دیدن کردند.
وی اظهار کرد: در طول تعطیلات نوروزی تعداد 254 واحد آموزشی با 2 هزار و 100 کلاس در سه گروه (ویژه، الف و ب) در خدمت مسافران نوروزی قرار داشت.

** بوروکراسی اداری بازسازی مناطق زلزله زده را کند کرده است
استاندار کرمانشاه گفت: بوروکراسی (دیوان سالاری) اداری روند پرداخت تسهیلات بانک ها و بازسازی مناطق زلزله زده را کند کرده است.
هوشنگ بازوند در کارگروه بازسازی مناطق زلزله زده استان اظهار داشت: با توجه به کندی روند پرداخت تسهیلات، در سیستم بانکی برای پرداخت تسهیلات مشکل وجود دارد که باید هرچه زودتر برطرف شود.
وی با بیان اینکه بانک ها و بنیاد مسکن باید از فرصت طلایی بهار برای بازسازی مناطق زلزله زده استفاده کنند، گفت: باید پیش از اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزی آغاز شود، بخش عمده ای از کار بازسازی مناطق زلزله زده انجام شود.

** تکواندوکار کرمانشاهی به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شد
رئیس هیات تکواندو استان کرمانشاه، از اعزام ورزشکار کرمانشاهی به مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان در تونس خبر داد و گفت: کوثر اساسه تکواندو کار کرمانشاهی است که پس از موفقیت در مسابقات انتخابی و عضویت در تیم ملی، به همراه سایر ملی پوشان کشورمان راهی تونس محل برگزاری مسابقات نوجوانان جهان شده است.
مهدی همتی ادامه داد: اساسه تکواندو کار نوجوان کرمانشاهی نماینده وزن پنجم (52- کیلوگرم) کشورمان در رقابت های قهرمانی جهان خواهد بود که از 20 تا 24 فروردین با حضور بیش از یک هزار ورزشکار از کشورهای مختلف برگزار می شود.

** شهادت یک مامور انتظامی توسط قاچاقچیان سوخت
فرماندار قصرشیرین از شهادت یک مامور انتظامی این شهرستان به نام 'ایوب اسلامی نیا' در درگیری با قاچاقچیان سوخت خبر داد و گفت: عصر روز پنجشنبه (16 فروردین) ماموران نیروی انتظامی در عملیات تعقیب و گریز قاچاقچیان مسلح که با یک دستگاه خودروی نیسان اقدام به حمل سوخت قاچاق می کردند در حد فاصل قصرشیرین به سرپل ذهاب درگیر شدند.
فرامرز اکبری افزود: قاچاقچیان در این درگیری مامور انتظامی را به شهادت رساندند و در حین تعقیب و گریز با یک خودروی سواری که در حاشیه جاده توقف کرده بود، برخورد کردند و راننده این خودرو نیز در این حادثه مجروح شد.
وی بیان کرد: یکی از قاچاقچیان نیز در این درگیری مجروح شد و تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری نیز از سوی پلیس ادامه دارد.

** سارقان حرفه ای در کرمانشاه به دام پلیس افتادند
فرمانده انتظامی کرمانشاه از دستگیری سه سارق حرفه ای قطعات خودرو در این شهرستان و کشف 22 فقره سرقت خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه قاطعانه با سارقان حرفه ای، ماموران انتظامی کرمانشاه با انجام اقدام های تخصصی موفق به شناسایی سه سارق حرفه ای و دستگیری آن ها شدند.
سرهنگ حسین براری با بیان اینکه متهمان پس از انتقال به کلانتری و پس از انجام بازجویی های لازم به 22 فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان کرمانشاه اعتراف کردند، یادآور شد: متهمان پس از تشکیل و تکمیل پرونده برای گذراندن مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

** سفر استاندار به صحنه
استاندار کرمانشاه گفت: تثبیت اشتغال، رونق تولید و برنامه ریزی برای حمایت از کالای ایرانی در راستای جلوگیری از ریزش اشتغال، محور فعالیتهای ما برای رفع بیکاری است.
هوشنگ بازوند روز جمعه در جریان سفر به شهرستان صحنه افزود: واحدهای اقتصادی راکد و نیمه راکد به سرعت باید تعیین تکلیف شوند، دستگاه های اجرایی تا پایان هفته آینده جمعبندی خود را در این زمینه ارائه کنند.
وی با اعلام اینکه امسال سال بسیار حساسی برای کرمانشاه است، گفت: ‌برای خروج از بحران بیکاری، چاره ای نداریم جر اینکه ‌روزهای جمعه هم پیگیر موضوع اشتغال باشیم.

** حمایت از کالای ایرانی به اشتغالزایی جوانان کمک می کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان 'حمایت از کالای ایرانی' گفت: تحقق این شعار به حل مشکل اشتغال سه میلیون جوان بیکار در کشور کمک می کند.
آیت الله مصطفی علما همچنین به 20 فروردین روز ملی فناوری هسته ای اشاره و اظهار کرد: در این روز شعار 'ما می توانیم' را عملی کردیم و به آنچه که سال ها در جستجوی آن بودیم، رسیدیم.
وی در ادامه به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا نیز اشاره و اظهار کرد: همه باید از این اتفاق خوشحال باشیم چرا که تجربه چند دهه اخیر نشان می دهد آمریکا با کشورهایی که رابطه داشته است بلاهای زیادی سر آن ها آورده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.