به گزارش ایرنا؛ اکرم طهماسبی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش ترین آمار بازدید مربوط به محوطه تاریخی تاق بستان است، افزود: در مجموع 81 هزار و 409 نفر از این محوطه تاریخی بازدید داشته اند.
به گفته او محوطه جهانی بیستون با 35 هزار و 103 بازدید، موزه مردم شناسی و پوشاک تکیه معاون الملک با 9 هزار و 897 بازدید، معبد آناهیتا با 6 هزار و 510 بازدید و موزه خط و کتابت و موزه پارینه سنگی تکیه بیگلربیگی با پنج هزار و 464 بازدید در رده های بعدی قرار دارند.
وی تصریح کرد: همچنین موزه های مردم شناسی در شهرستان های دالاهو، پاوه، سنقر و صحنه نیز در نوروز امسال بازدید کنندگان بسیاری داشته اند.
رئیس گروه امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی استان یادآور شد: علاوه بر این، موزه ورزش، موزه حفاظت محیط زیست، موزه شهدا، موزه آموزش و پرورش و موزه پست نیز پنج موزه مشترک میراث فرهنگی با سایر ارگان های استان هستند که در ایام نوروز فعال بوده و پذیرای بازدید گردشگران می باشند.
بیش از 500 هزار نفر مسافر نوروزی از 27 اسفند 96 تا پایان روز نهم فروردین از جاذبه های گردشگری استان
کرمانشاه بازدید کردند.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.